راهنمای جامع بهترین پلتفرم مارکتینگ اتومیشن ایرانی | مزایا + راه حل ها و چالش ها

بازاریابی خودکار در ایران

مارکتینگ اتومیشن ایرانی چیست؟ اجرای کمپین های تبلیغاتی یکی از چالش های کسب و کارهای آنلاین است. تیم مارکتینگ در این کمپین ها باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و با تعیین استراتژی های هر کمپین، آن را به مرحله اجرا درآورد. اجرای درست کمپین ها و تحلیل دقیق آن ها نیز بر عهده تیم مارکتینگ است. خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای کمک به اجرای دقیق کمپین ها طراحی شده است که یکی از آن ها مارکتینگ اتومیشن است. اتوماسیون بازاریابی یا مارکتینگ اتومیشن (Marketing automation) از نرم افزارهایی برای خودکارسازی کار بازاریابی استفاده می کند. بخش های بازاریابی می توانند کارهای تکراری مانند بازاریابی ایمیلی، پست های رسانه های اجتماعی و حتی کمپین های تبلیغاتی را خودکار انجام دهند. فناوری مورد استفاده در اتوماسیون بازاریابی، انجام این وظایف را سریع تر و آسان تر می کند. از همین رو در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای داخلی قرار گرفته است. در این مطلب تصمیم داریم تا با نحوه عملکرد مارکتینگ اتومیشن ایرانی آشنا شویم و به بررسی کامل آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مختصری درباره مارکتینگ اتومیشن

عملکرد مارکتینگ اتومیشن

مارکتینگ اتومیشن پلتفرمی است که فرآیندهای بازاریابی مورد استفاده برای حمایت از کمپین های بازاریابی دیجیتال را ساده می کند. این اتوماتیک سازی می تواند شامل مدیریت کمپین، تقسیم بندی مخاطبان، تجزیه و تحلیل رفتاری، نظارت بر وبسایت و امتیازدهی به لید باشد.

اتوماسیون بازاریابی فرآیندهای بازاریابی را ساده می کند و به شما کمک می کند به نتایج بهتری دست یابید. به جای وقت گذاشتن روی فرآیندهای دستی و تکراری، می توانید روی کارهای مهم تر و استراتژیک تری مثل برنامه ریزی و طراحی، توسعه هدف، تحقیق، ایجاد ثبات در برندسازی، اندازه گیری KPI و موارد دیگر تمرکز کنید. با استفاده از مارکتینگ اتومیشن، تیم های بازاریابی می توانند:

  • از طریق برنامه های رهبری فکری و حمایتی و استفاده بهتر از وبلاگ ها، وبسایت ها، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم های دیجیتالی برای علاقه مشتریان فعلی و جذب مشتریان بالقوه، آگاهی از برند ایجاد کنند.
  • داده های مشتری را از طریق تعامل با افراد (شناخته و ناشناخته) در چندین کانال، از جمله ایمیل، ثبت نام در خبرنامه، دانلود محتوا، بازدید از رسانه های اجتماعی و وبسایت، رویدادهای داخلی و مجازی و غیره جمع آوری کنند.
  • از این داده ها برای ساده سازی و بهبود بخش بندی مخاطبان و هدف گیری مشتری استفاده کنند.
  • هر پیام بازاریابی را برای بخش های مناسب و اهداف خود، شخصی سازی کنند و هر یک را با مخاطبان مورد نظر خود مرتبط تر کنند.
  • پیام های بازاریابی را در کانال مناسب (و ترجیحی) در زمان مناسب برای گیرنده ارسال کنند (این کار به لطف داده های به دست آمده از این ابزارها مشخص است).
  • تجزیه و تحلیل ها را به دقت بررسی و مرور کنند تا متوجه شوند که کمپین ها چگونه انجام می شوند.
  • کمپین ها را به طور مداوم بازبینی و بهینه سازی کنند.

مارکتینگ اتومیشن ایرانی

مارکتینگ اتومیشن در ایران

هر تکنولوژی نوینی که وارد بازار جهانی می‌ شود با یک فاصله چند ماهه تا چند ساله وارد کشور شده و مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اما در مورد مارکتینگ اتومیشن با همت آژانس دیجیتال مارکتینگ دارت و پیشبینی به موقع آن در مورد آینده مناسب و مساعد این بازار، ما در ایران چندین و چند پروژه مارکتینگ اتومیشن پیاده سازی شده داریم.

سرویس مارکتینگ اتومیشن ایرانی نه تنها به مرحله پیاده سازی رسیده است بلکه در سال‌های اخیر مورد استقبال کسب و کارهای متعددی قرار گرفته است. آن ها با استفاده از سرویس مارکتینگ اتومیشن توانسته اند کیفیت ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگی خود را بهبود ببخشند. البته چندین استارتاپ ایرانی نیز فازهای تحقیقاتی و پژوهشی را در این حوزه طی می‌ کنند. حتی برخی به محصولات اولیه بومی نیز دست یافته‌ اند که نشان دهنده ایجاد بازار مناسب ابزارهای اتوماسین بازاریابی در ایران است.

سرویس مارکتینگ اتومیشن ایرانی چگونه کار می کند؟

اجزای مارکتینگ اتومیشن ایرانی

مارکتینگ اتومیشن دارای ویژگی ها و قابلیت های مفید بسیاری است که به بازاریابان اجازه می دهد نتایجی را ارائه دهند که بازگشت سرمایه را به همراه دارد. مهم ترین اجزای مارکتینگ اتومیشن ایرانی عبارتند از:

دیتابیس یا پایگاه داده مرکزی بازاریابی: مکانی برای همه داده های بازاریابی، مانند تعاملات و رفتارهای مشتریان بالقوه است. شما می توانید پیام مناسب را برای هر مشتری بخش بندی کنید و هدف قرار دهید. دیتابیس به عنوان یک سیستم ثبت برای تمام اطلاعات بازاریابی در نظر گرفته می شود.

موتور بازاریابی تعاملی: محیطی برای ایجاد، مدیریت و اتوماتیک کردن فرآیندهای بازاریابی تعاملی و مکالمات در کانال های آنلاین و آفلاین است.

تجزیه و تحلیل: راهی برای آزمایش، اندازه گیری و بهینه سازی بازگشت سرمایه بازاریابی و تأثیر بر درآمد است. اینجا جایی است که تجزیه وتحلیل های واضحی در مورد اینکه چه کاری از کمپین شما مؤثر بوده، چه چیزی مفید نبوده و کدام قسمت ها به بهبود نیاز دارند، به دست می آورید.

MarTech: مجموعه ای از همه برنامه های بازاریابی موثر، مشارکتی و مقیاس پذیر است که برای رسیدن اهداف خود به آنها نیاز دارید. این همان جایی است که می توانید از فناوری استفاده کنید تا با خریداران خود در ارتباط بمانید و هماهنگی بازاریابی و فروش را ارائه دهید.

بهترین ابزار مارکتینگ اتومیشن برای طراحی سفر مشتری: وب اینگیـج

مارکتینگ اتومیشن ایرانی بیشتر وظایف و گردش کار های مربوط به کمپین های بازاریابی دیجیتال را بر عهده می گیرد. این نرم افزار با استفاده از شش فرآیند (یا مرحله) رایج کار می کند:

  • از طریق بازدید از وب سایت، استفاده از اپلیکیشن، کلیک های ایمیل و سایر تعاملات بازاریابی دیجیتال، داده های مربوط به مشتریان بالقوه را جمع آوری می کند.
  • بر اساس داده های جمع آوری شده، محتوای مرتبط و مفید ایجاد می شود.
  • مشتریان بالقوه شناسایی می شوند، برای تیم مارکتینگ هدف قرار داده می شوند و سپس بخش بندی می شوند.
  • کمپین هایی با استفاده از بخش های مختلف برند طراحی می شود تا تجربیات شخصی سازی شده در کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال، از جمله ایمیل، شبکه های اجتماعی، تلفن همراه و چت ارائه شود.
  • اقدامات مشتری و زمان بندی های از پیش تعیین شده، جریان های کاری بین کانالی را به منظور انجام دو کار دنبال می کنند: مشتریان را به سمت پایین قیف فروش هدایت می کنند و/یا آن ها پرورش می دهند تا در زمان مناسب به لیدهای واجد شرایط بازاریابی تبدیل شوند.
  • تجزیه و تحلیل و پیگیری نتایج کمپین انجام می شود. با استفاده از مارکتینگ اتومیشن، موانع کمپین را بشناسید و در صورت نیاز برای دستیابی به بازگشت سرمایه بیشتر بازاریابی تان را تنظیم کنید.

مزیت سرویس اتومیشن ایرانی

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی فرآیندها را خودکار می کند تا تیم های بازاریابی بتوانند نتایج کمپین ها را در تمام کانال ها، از جمله ایمیل، وب، نمایش، جستجو و شبکه های اجتماعی، برنامه ریزی، هماهنگ، مدیریت و اندازه گیری کنند. مارکتینگ اتومیشن ایرانی برای هر سازمانی سودمند است و به همین دلیل است که به یکی از اصلی ترین نیازها در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. با خودکار کردن فرآیندها، تیم مارکتینگ می تواند از مزایای زیر بهره ببرد:

ایجاد روابط بیشتر با مشتری

اگر فکر می کنید کار بازاریابی زمانی تمام می شود که مشتریانی را به برند خود جذب کردید، کاملاً اشتباه می کنید. این تازه شروع ماجراست. حفظ مشتری به اندازه جذب آن اهمیت دارد. به عنوان یک بازاریاب، باید روابط قوی و پایدار با مشتریان ایجاد کنید. به گفته فوربس، «مارکتینگ اتومیشن می تواند به ایجاد روابط قابل اعتماد کمک کند.»

مارکتینگ اتومیشن ایرانی این امکان را به شما می دهد که ارتباطی قابل اعتماد با مشتریان ایجاد کنید. مارکتینگ اتومیشن، اطلاعات بازار را همراه با ابزارهای مختلف فراهم می کند و داده ها و تجزیه و تحلیل مشتری مربوطه را ارائه می دهد. مارکتینگ اتومیشن در ایران، پیش بینی و پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر بازار هدف را برای شما آسان تر می کند.

افزایش بهره وری افراد

کارمندان شما اهمیت بیشتری نسبت مشتریان و ذینفعان شرکت دارند. بدون آنها، هیچکس کسب و کارتان را اداره نخواهد کرد. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، کارمندان شما از کارهای ساده و پیش پا افتاده راحت می شوند و می توانند روی کارهای مهم تر تمرکز کنند. علاوه بر این، فرصتی برای شما است که با آسان تر کردن کار کارمندان، آن ها را به سازمان علاقه مندتر کنید.

تحقیقات شرکت نرم افزاری Marketo نشان می دهد که ۹۵ درصد از شرکت هایی که از مارکتینگ اتومیشن استفاده کرده اند، معتقدند که بهره وری کارکنانشان افزایش یافته است.

گردش کار بهتر

مارکتینگ اتومیشن ایرانی همه کارها را مرتب نگه می دارد. تراکنش ها را مرتب می کند، فعالیت ها را نظام مند می کند، برنامه ریزی مناسبی ایجاد می کند و در محل کار برای رسیدن به یک هدف مشترک همکاری می کند. در واقع، ابزارهای پیشرفته تر اتوماسیون بازاریابی حتی به صاحبان مشاغل اجازه می دهند تا برنامه ریزی و بودجه بندی شرکتی را انجام دهند. در نتیجه، گردش کارها را بسیار آسان تر و روان تر می کند.

بازگشت سریعتر سرمایه

علاوه بر همه مزایای مارکتینگ اتومیشن ایرانی که تا اینجا ذکر شد، این نرم افزار نرخ بازگشت سرمایه (ROI) سریع تری را برای شما فراهم می کند. بر اساس مطالعه انجام شده توسط Forbes Insights and Turn، در یک نظرسنجی جهانی از مدیران بازاریابی آمریکایی، بازاریابان یا صاحبان کسب و کار با استفاده از مارکتینگ اتومیشن درآمد خود را حدود سه برابر افزایش دادند.

افزایش نرخ تبدیل

بر اساس مطالعه ای که توسط شرکت تحقیقاتی eMarketer انجام شده، بازاریابان صنعت B2C با استفاده از مارکتینگ اتومیشن، افزایش باورنکردنی نرخ تبدیل را تجربه کرده اند و تبدیل آن ها به ۵۰ درصد رسیده است. بنابراین، زمانی که بازاریابان داخلی، تولید لید مناسب را از طریق مارکتینگ اتومیشن ایرانی انجام دهد، سازمان می تواند بازار هدف مناسب را جذب کند.

مزایای راه‌اندازی مارکتینگ اتومیشن ایرانی توسط دارت

مزایای استفاده از مارکتینگ اتومیشن

ابزارهای متنوعی از مارکتینگ اتومیشن در دنیا وجود دارد که شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای کسب‌وکار خود استفاده کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ دارت به عنوان نماینده رسمی وب‌اینگیج در ایران مزایایی را برای شما در نظر گرفته است تا در صورت انتخاب دارت بتوانید از آن ها استفاده کنید. این مزایا عبارتند از:

  1. برگزاری جلسات مشاوره‌ای رایگان قبل از شروع همکاری
  2. آموزش ابزار مارکتینگ اتومیشن (وب‌اینگیج) به نماینده مشتری به صورت رایگان
  3. پشتیبانی رایگان
  4. امکان برگزاری جلسه با کارشناسان وب اینگیج

عناصر مارکتینگ اتومیشن در ایران کدامند؟

عناصر اصلی اتومیشن

در بسیاری از تبلیغات و صحبت‌ها شنیده می‌شود که اکثر مشاغلی که پلتفرم مارکتینگ اتومیشن ایرانی خریداری می‌کنند، از پتانسیل آن به طور کامل استفاده نمی‌کنند. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که در کسب و کارتان از اتوماسیون بازاریابی استفاده می‌کنید یا می‌خواهید به زودی به سراغ استفاده از آن بروید، باید در نظر داشته باشید که ابزارهای زیادی در پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن وجود دارد و طبیعی است که کسب و کارها ندانند که دقیقاً باید از کدام ابزار آن استفاده کرد. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، ۴ ویژگی اصلی برای اتوماسیون بازاریابی وجود دارد که اگر از آن‌ها کامل استفاده شود، می‌توانند به طور قابل توجهی بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند. در ادامه به بررسی و معرفی این ۴ عنصر اصلی مارکتینگ اتومیشن می پردازیم.

لید اسکورینگ

امتیازدهی لید

مهم‌ترین عنصر مارکتینگ اتومیشن ایرانی که هر کسب و کاری باید از آن استفاده کند، لید اسکورینگ یا امتیازبندی لید است. با استفاده از لید اسکورینگ می‌توانید بررسی کنید که بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند.

برای استفاده از لید اسکورینگ در ابتدا باید کمی زمان برای فکر کردن و تحقیق کردن در مورد این موضوع بگذارید که کدام ویژگی‌ها و رفتارها باعث می‌شود که یک لید چشم‌انداز خوبی داشته باشد؛ اما وقتی جزئیات را بررسی کردید و از ویژگی‌ها و رفتارهای مثبت لید اطلاع پیدا کردید، نوبت به تعیین اسکورینگ می‌رسد.

با تعیین اسکور و امتیازبندی، به راحتی از این پس می‌توانید متوجه شوید که بهترین لیدهای شما کدام کاربران هستند. اما حتماً برای تعیین روش‌های امتیازدهی خود زمان بگذارید و فکر کنید و بعد به مرور زمان این روش‌ها را تغییر دهید، زیرا در طول کار در مورد چشم‌انداز ایده‌آل کسب و کار خود اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید.

فراموش نکنید که لید اسکورینگ بسیار مهم  است. مارکترها می‌توانند از امتیازبندی لید برای هشدار دادن به تیم فروش یا راه اندازی کمپین ایمیل برای کاربران بعد از رسیدن به سطح امتیاز مشخصی استفاده کنند.

کمپین‌های ایمیلی هدفمند

کمپین های ایمیلی

نقش مارکتینگ اتومیشن در ایمیل مارکتینگ چیست؟ تمام نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ می‌توانند پیام‌های ایمیلی کسب و کارها را ارسال کنند، اما مارکتینگ اتومیشن به شما این امکان را می‌دهد پیام‌های مرتبط را به موقع به مخاطبان هدف ارسال کنید: پیام مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب.

به محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد می کنید فکر کنید. محتوای شما مستقیماً با کدام بخش از مخاطبین شما صحبت می‌کند؟ آن مخاطب را شناسایی کنید و سپس با اتومیشن مارکتینگ ایرانی یک ایمیل شخصی‌سازی شده بر اساس محتوای مورد نظر مخاطب ارسال کنید. بهتر است چند دقیقه را صرف فکر کردن به این موضوع کنید که کدام بخش از مخاطبان شما باید هر ایمیلی را که ارسال می‌کنید، دریافت کنند. نیازی نیست که همه مخاطبان تمامی ایمیل‌ها را دریافت کنند. شما باید نرخ کلیک و نرخ باز کردن بیشتری از ایمیل مارکتینگ خود به دست آورید.

یکپارچه‌سازی وب سایت و CRM

CRM

یکی از ۴ عنصر اصلی مارکتینگ اتومیشن یکپارچه‌سازی وب سایت و CRM است. استفاده از مارکتینگ اتومیشن می‌تواند داده‌های شگفت‌انگیزی را به شما ارائه دهد، اما واقعاً تنها زمانی بیشترین بهره را می‌برید که هم با وب‌سایت خود و هم با پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود یکپارچه باشید.

ادغام  مارکتینگ اتومیشن و CRM به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی رفتارهای کاربر و مشتری را ردیابی کنید و تعیین کنید که کدام تلاش‌هایتان در بازاریابی بر سود شما تأثیر می‌گذارد. اتوماسیون بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که حلقه یا لوپ را در اکوسیستم توسعه لید خود ببندید و گزارش واقعی از میزان بازگشت سرمایه (ROI) ایجاد کنید.

لید نرچرینگ

پرورش لید

آخرین عنصر ضروری مارکتینگ اتومیشن ایرانی، لید نرچرینگ یا پرورش لید است. شاید این ویژگی سخت‌ترین ویژگی اتوماسیون بازاریابی نیز باشد، اما با ارزش‌ترین محسوب می‌شود.

در واقع، لید نرچرینگ مرحله‌ای بعد از جمع‌آوری لید از مخاطبان یا مشتریان بالقوه است. شما باید زمان خود را صرف توسعه کمپین‌های خودکار کنید که به انتقال مشتریان از مرحله‌ی چرخه خرید به مرحله بعدی کمک می‌کند؛ این کار می‌تواند کار دشواری باشد و نیاز به تولید محتوا و زمان صرف شده برای تحقیق در مورد شخصیت‌های کاربران و لیدهای شما و نحوه تعامل سایت شما با آنها دارد. اما اگر لید نرچرینگ ایجاد شود، می تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های بیشتری را از وب سایت خود ایجاد کنید و لیدهای موجود را پرورش دهید تا کاملاً آماده تعامل با تیم فروش شما شوند.

راه حل های مارکتینگ اتومیشن ایرانی برای چالش های سازمانی

مارکتینگ اتومیشن یک نرم افزار یا سیستم برای خودکارسازی وظایف و فعالیت های بازاریابی است. از طریق این پلتفرم می توان کارهای سازمانی مانند جمع آوری لیست مخاطبین، ارسال کمپین های ایمیل، ایجاد و مدیریت پست های شبکه های اجتماعی و سایر موارد را انجام داد. هدف مارکتینگ اتومیشن این است که کار بازاریابی را آسان تر و کارآمدتر می کند.

در این روش بازاریابی می توان زمان و منابع را آزاد کرد تا بازاریابان بتوانند روی کارهای اصلی خود تمرکز کنند و زمانشان را برای کارهای بیهوده، پرهزینه و زمانبر هدر ندهند.

عملکرد مارکتینگ اتومیشن ایرانی به این صورت است که می تواند امکان ردیابی داده ها و معیارهای عملکردی کمپین های بازاریابی را در اختیار بازاریابان قرار دهد تا آنها بتوانند کمپین های خود را به شکلی اثربخش مدیریت کنند. در حقیقت، مارکتینگ اتومیشن در ایران به مدیریت فعالیت های بازاریابی به شکل اتوماسیون (خودکارسازی) و از بین بردن هرگونه کار دستی کمک می کند. بنابراین، یک سازمان می تواند از راه حل های مارکتینگ اتومیشن برای رفع چالش های سازمانی خود استفاده کند.

کاربردهای مارکتینگ اتومیشن ایرانی عبارتند از:

نظارت بر رفتار مشتری

بازاریابان می توانند از طریق مارکتینگ اتومیشن بر نحوه رفتار مشتریان نظارت کنند. الگوهای رفتاری شناسایی و تجزیه و تحلیل می شوند که این امر مشتریان را به گروه های مختلفی تقسیم می کند. به این ترتیب، بازاریابان می توانند اهداف و استراتژی های خود را برای هر گروه از مشتریان تدوین و اجرا کنند.

بهینه سازی قیف فروش

مارکتینگ اتومیشن برای توسعه بخش فروش سازمان کاربرد دارد. مشتریان از یک فاز به فاز دیگر می روند تا زمانی که به سطح خرید برسند. این فرآیند شامل تقسیم بندی و تغذیه بخش های مختلف بسته به سرنخ های واجد شرایط، علایق، قصد و سایر الگوهای رفتاری است. از طریق این نرم افزار امکان بهینه کردن قیف فروش وجود دارد که منجر به تبدیل سرنخ های واجد شرایط به مشتریان وفادار می شود.

بهبود گردش کار

مارکتینگ اتومیشن همچنین فرآیندهای داخل سازمانی مانند بودجه بندی، مدیریت دارایی های دیجیتال، تهیه تقویم بازاریابی و بسیاری موارد دیگر را بهبود می بخشد. اتوماسیون در بازاریابی برای سازمان های بزرگ با الزامات پیچیده بسیار مهم است. این سیستم باعث بهبود گردش کار می شود؛ هرگونه کارهای اضافی، کاغذی و دستی را به کلی کنار می زند. این امر منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه ها نیز می شود.

حل ۶ چالش سازمانی توسط مارکتینگ اتومیشن ایرانی

مارکتینگ اتومیشن در سازمان ها

با سرمایه گذاری در یک پلتفرم مارکتینگ اتومیشن می توانید با برخی از مهم ترین و پیچیده ترین چالش های سازمانی خود مقابله کنید و در عین حال کارایی عملیاتی و درآمد خود را افزایش دهید. شما از طریق این پلتفرم می توانید ۵ چالش سازمانی که در ادامه بیان می شود را برطرف کنید:

چالش کمبود منابع انسانی

راه حل های مارکتینگ اتومیشن ایرانی می توانند مشکل کمبود منابع انسانی را حل کنند، زیرا مبتنی بر نرم افزار هستند. شما نیازی به استخدام نیروهای ماهر در بخش های مختلف سازمانی اعم از تیم فروش، تیم محتوا و تیم بازاریابی ندارید. در حقیقت، مارکتینگ اتومیشن می تواند کار چندین نفر را با صرف هزینه کمتر و با سرعت بیشتر انجام دهد. این ویژگی به ویژه برای استارت آپ ها که در بدو شروع فعالیت های خود هستند، به عنوان یک مزیت بالقوه شناخته می شود. به این خاطر که به مدیران سازمان کمک می کند تا روی مسائل اصلی کسب و کار خود تمرکز داشته باشند تا اینکه با مشکل منابع انسانی دست و پنجه نرم کنند.

نبود استراتژی بازاریابی یکپارچه

هر دو تیم فروش و بازاریابی به سمت یک هدف کار می کنند که آن هدف افزایش درآمد است. بنابراین، ضروری است که هر دو تیم یک استراتژی مشترک داشته باشند تا اهداف برند را در همه کانال های بازاریابی با یک لحن منتشر کنند. در گذشته به دلیل نبود یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی یا هر سیستم مشابه، معمولاً تدوین و راه اندازی استراتژی های بازاریابی اغلب با مشکلاتی مانند عدم انتقال درست پیام و صرف زمان زیاد همراه بود؛ اما امروزه پلتفرم های نوینی مانند مارکتینگ اتومیشن می توانند اهداف، ایده ها و روش های بازاریابی را برای ایجاد یک استراتژی هدفمند و مشترک ایجاد کنند. این نرم افزار به شما کمک می کند تا همه اعضای درگیر از استراتژی های بازاریابی مطلع باشند و بتوانند فعالیت های خود را بر اساس اهداف سازمانی بهینه کنند.

نبود دیدگاه یکپارچه در مورد مشتریان

از آنجایی که هر تیم، اطلاعات متفاوتی از مشتریان دارد، در نتیجه ممکن است اقدامات مختلفی انجام دهند که هدف مشترک را زیر سوال می برد. راه حل های مارکتینگ اتومیشن ایرانی می تواند نقشی مهمی در پر کردن این شکاف داشته باشد و باعث یکپارچگی استراتژی و اهداف بازاریابی شود. از طریق این پلتفرم می توان اطلاعات مربوط به مشتریان را در یک نرم افزار واحد ترکیب کرد تا همه تیم های سازمان از آنها بهره ببرند. این کار باعث ایجاد یک تعامل قوی بین تیم های سازمانی می شود و گردش کاری مؤثرتر و سازنده تری را تشویق کند. به عنوان مثال، اگر مارکتینگ اتومیشن با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) همراه شود، همسویی عالی بین بخش بازاریابی و فروش ایجاد خواهد شد.

عدم ارتباط مستمر با مشتری

در زمانه ای که انتظارات مشتری رو به افزایش است، کسب و کارها سخت تلاش می کنند تا تعامل بهتری با مشتریان خود برقرار کنند؛ اما روش های سنتی تعامل با مشتری باعث می شود تا روند ارتباط گرفتن، انتقال پیام و حفظ وفاداری دچار مشکل شود. در حقیقت، مشتریان برای حل مسائل خود خواستار ارتباط شخصی و سریع هستند. آنها از طریق کانال های مختلف از جمله ایمیل، پیامک، وبسایت و شبکه های اجتماعی با شما تعامل دارند. بنابراین مهم است که در همه این کانال ها بتوانید با کیفیت ترین تعامل را ایجاد کنید. مارکتینگ اتومیشن ایرانی می تواند کل سیستم ارتباطی شما در همه کانال ها را در یک نرم افزار واحد متمرکز کند تا بتوانید در کمترین زمان و با سرعت بیشتر به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهید.

چالش کمبود زمان

باید بگوییم: «زمان یک کالای گرانبهاست.» اتلاف زمان به معنای درآمد و سود کمتر است. اگر تیم فروش یا بازاریابی شما وقت خود را صرف کارهای دستی و تکراری می کنند، آنها در حال تلف کردن زمان خود هستند. با راه حل های مارکتینگ اتومیشن ایرانی می توانید از زمان خود بیشترین بهره را ببرید؛ از انجام کارهای تکراری و اضافی اجتناب کرده و زمان بیشتری برای تمرکز روی کارهای استراتژیک خود بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید، شناسایی اهداف است. سپس اتوماسیون بقیه را انجام خواهد داد. بنابراین، با عناصر مارکتینگ اتومیشن این اطمینان حاصل می شود که محتوا و پیام های شما طبق برنامه زمانی و مطابق با استراتژی های بازاریابی به مخاطب ارسال می شود.

چالش عدم تبدیل

مارکتینگ اتومیشن ایرانی به طور فزاینده ای توسط مشاغل به عنوان راهی برای اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار می تواند یک سیستم یکپارچه ارائه دهد که سرنخ ها را از تعامل اولیه تا تبدیل آنها به مشتری ردیابی کند. سپس می توان از این داده ها برای محاسبه بازگشت سرمایه کمپین ها و فعالیت های بازاریابی استفاده کرد. علاوه بر این، مارکتینگ اتومیشن می تواند با ارائه قابلیت های امتیازدهی و درجه بندی به بهبود کیفیت سرنخ ها کمک کند. این کار به بازاریابان کمک می کند تا سرنخ های خود را اولویت  بندی کنند و تلاش هایشان را بر روی سرنخ هایی متمرکز کنند که احتمال تبدیل آن ها بیشتر است.

راه حل های مارکتینگ اتومیشن ایرانی در آژانس دارت

برای انتقال تکنولوژی به کشور راه‌های متعددی وجود دارد. درباره مارکتینگ اتومیشن با توجه به اینکه این نوع مارکتینگ چند سالی است در بازارهای جهانی فعال شده است، انتخاب دارت، دریافت نمایندگی رسمی یک شرکت معتبر و یک ابزار کارآمد بود. دارت با تعامل بسیار زیاد با ابزار وب انگیج، توانست نمایندگی رسمی این ابزار قدرتمند را در ایران دریافت کند.

با توجه به اینکه وب اینگیج در بازارهای بین‌المللی حضور داشت و مشتریان متعددی را پوشش می‌داد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارائه خدمات در ایران بود. در واقع زمانی که تکنولوژی جدیدی قرار است وارد یک کشور شود، بهتر است از طریق شرکت‌ها یا افرادی وارد شود که سابقه مناسبی در این زمینه داشته باشند.

تیم تحقیق و توسعه دارت، با بررسی بازارهای جهانی احساس نیاز کسب‌وکارها به ابزارهای مارکتینگ اتومیشن را شناسایی کرده و سال ۱۳۹۸ با حضور در یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه دیجیتال مارکتینگ هند توانست مذاکرات خود را با وب اینگیج آغاز کند. جلسات متعدد تیم دیجیتال مارکتینگ دارت با وب اینگیج به دریافت نمایندگی رسمی وب‌اینگیج برای آژانس دیجیتال دارت ختم شد.

مارکتینگ اتومیشن به عنوان یک مفهوم، ممکن است در ظاهر و در لحظه برای همه کسب‌وکارها جذاب باشد؛. ولی پیاده‌سازی دقیق و اصولی آن اهمیت دارد. اگر قصد دارید ابزار مارکتینگ اتومیشن ایرانی را برای کسب‌وکار خود فعال کنید باید بدانید که دارت در تمامی مراحل کنار شما است.

اولین قدم برای فعال‌سازی مارکتینگ اتومیشن شناخت دقیق آن است. شما می‌توانید با کارشناسان دارت تماس گرفته و نیازهای کسب‌وکار خود را مطرح کنید. در مرحله بعد دارت با بررسی دقیق کسب‌وکار شما، بررسی خواهد کرد که آیا مارکتینگ اتومیشن ایرانی مناسب کسب‌وکار شما است یا خیر. در صورتی که کسب‌وکار شما شرایط لازم برای فعال‌سازی مارکتینگ اتومیشن را دارا باشد کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و طی جلساتی، توضیحات دقیق و جامعی در مورد نحوه پیاده‌سازی مارکتینگ اتومیشن ارائه خواهند داد.

در مرحله بعد، با تایید شما، پیاده‌سازی ابزار وب‌اینگیج برای کسب‌وکار انجام خواهد شد. اما بعد از پیاده‌سازی، کار تازه شروع می شود. اینکه شما چگونه باید کاربران خود را دسته‌بندی کنید و برای هر دسته‌بندی کاربران تحت چه شرایطی چه پیامی را ارسال کنید مسئله‌ای است که به‌احتمال زیاد برای کسب‌وکارهایی که تازه اقدام به راه‌اندازی مارکتینگ اتومیشن ایرانی کرده‌اند سوال مهمی است.

در این مرحله تیم آموزش و کارشناسان خبره دارت در حوزه اتوماسیون بازاریابی، آماده آموزش دقیق تمامی بخش‌های وب‌اینگیج به نماینده کسب‌وکارتان هستند. این آموزش‌ها می‌تواند به صورت حضوری، غیرحضوری و دیجیتالی انجام شود.

در هر مرحله از فرآیند پیاده‌سازی تا به‌کارگیری ابزار وب‌اینگیج، شما می‌توانید از خدمات پشتیبانی دارت استفاده کنید.

بومی‌سازی مارکتینگ اتومیشن ایرانی در دارت

بومی سازی بازاریابی خودکار

آژانس دیجیتال مارکتینگ دارت فعالیت خود را به عنوان پیشرو در حوزه مارکتینگ اتومیشن ایرانی دو سالی است که آغاز کرده و در این سال‌ها سعی و تلاش این تیم به سمت بومی‌سازی مارکتینگ اتومیشن بوده است. در این راستا دارت در بخش بلاگ سایت، توضیحات و اطلاعات جامعی از مارکتینگ اتومیشن ایرانی منتشر کرده است. همچنین در رویدادهای دیجیتال مارکتینگ، دارت سعی کرده است با دعوت از نمایندگان وب اینگیج به ایران مارکتینگ اتومیشن را بیش از بیش به کسب‌وکارهای ایرانی معرفی کند.

در دوران کرونا، دارت با برگزاری جلسات آنلاین و وبینارهای رایگان در حوزه مارکتینگ اتومیشن در ایران سعی در ارتقا دانش فعالان دیجیتال مارکتینگ داشته است. در این وبینارها که به میزبانی آژانس دارت برگزار شد، فعالان دیجیتال مارکتینگ ایران سوالات خود را از نمایندگان وب اینگیج پرسیدند و نماینده وب اینگیج به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ داد. همچنین توضیحات جامع و کاملی به دو زبان انگلیسی و فارسی درباره مارکتینگ اتومیشن به کاربران شرکت‌کننده در جلسه وبینار ارائه شد.

نکاتی برای استفاده از مارکتینگ اتومیشن ایرانی

نکات عنلکرد مارکتینگ اتومیشن

اکنون به سراغ نحوه عملکرد مارکتینگ اتومیشن ایرانی برویم و به بحث اصلی این مطلب بپردازیم.

استفاده از مارکتینگ اتومیشن را بر اساس نیازهای خود شروع کنید

قبل از اینکه کارها را خودکار کنید، روش های دیگری برای انجام کارها داشته اید. ایمیل ها را یکی یکی به صورت دستی ارسال می کردید. پست های شبکه های اجتماعی را روزانه منتشر می کردید.

قبل از استفاده از نرم افزار مارکتینگ اتومیشن ایرانی، حتماً از خود بپرسید «من می خواهم در اینجا با این ابزار چه کاری انجام دهم؟». بر اساس کار خود، مارکتینگ اتومیشن را شروع کنید.

به یاد داشته باشید، می توانید نظرسنجی ها، تجزیه و تحلیل داده ها یا حتی زمان بندی پست های وبلاگ را با اتوماسیون بازاریابی خودکار کنید. علاوه بر این، می توانید تولید لید، مدیریت محتوا، تنظیم دقیق تحقیقات و موارد دیگر را نیز با این ابزار مدیریت کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

بازار هدف خود را بهتر بشناسید. مخاطبان شما کسانی هستند که قبلاً از محصولات یا خدمات شما استفاده کرده اند و آنها کسانی هستند که از خودکارسازی بازاریابی شما سود خواهند برد.

در مرحله دوم، شما باید مخاطب خود را درک کنید. مخاطبانتان چه کسانی هستند و کجا می توانید آنها را پیدا کنید؟

درک رفتار آنها برای دانستن اینکه چه وظایف اتوماسیونی را باید انجام دهید، حیاتی است. همچنین ضروری است که بدانید مشتریان خود را در کدام کانال ها می توانید پیدا کنید. بنابراین، این مرحله به شما کمک می کند تا ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مناسب را شناسایی کنید.

بازار هدف خود را با توجه به عوامل زیر بشناسید:

عوامل جمعیت شناختی – این عوامل به ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، نژاد، تحصیلات و شغل اشاره دارند.

عوامل جغرافیایی – این فاکتور، موقعیت بازار هدف را مشخص می کند، علاوه بر این، به شهرها، استان ها، مناطق، ایالت ها، کشورها و قاره ها طبقه بندی می شود.

عوامل رفتاری – نحوه واکنش یک فرد و استفاده از محصول را تعیین کنید. شما می توانید این عوامل را به خلق و خو، وفاداری به برند، پاسخگویی به قیمت یا واکنش به تغییر تقسیم کنید.

عوامل روانشناختی – عوامل روانشناختی به نگرش ها، سبک زندگی، شخصیت ها و ارزش ها اشاره دارد.

ابزار مناسب را انتخاب کنید

مرحله بعدی شامل یادگیری ابزار مناسب است. قرار است از چه ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید؟ توانایی های هر ابزار را بشناسید و درک کنید که چگونه می توانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید.

پس از ارزیابی دقیق همه چیز، می توانید تصمیم بگیرید که از کدام ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

حین کار و در زمان اجرا به مرور مارکتینگ اتومیشن را بهبود ببخشید

اجرای استراتژی های جدید مانند مارکتینگ اتومیشن ایرانی، تغییراتی را در کار ایجاد می کند. علاوه بر این، ممکن است برای مدتی اختلالاتی هم در کار ایجاد کند. با این حال، تغییر خوب است و ایده های جدید، روش های مختلف مدیریت امور و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد. استفاده از یک استراتژی خوب، تعیین مجریان، ایجاد ارتباط باز و انتخاب شیوه های اجرا در طول کار نیز قابل انجام است و به مرور می توان آن ها را بهبود بخشید.

بر پیشرفت خود نظارت داشته باشید

حتماً با استفاده از مارکتینگ اتومیشن ایرانی، نتایج و اثربخشی کارهای خود را در بازاریابی دیجیتال اندازه گیری کنید؛ بر اساس استانداردهای از پیش تعیین شده خود، بر نحوه عملکرد کمپین نظارت کنید. همچنین عملکرد خود را در مقابل رقبا ارزیابی کنید.

سوالات متداول در مورد مارکتینگ اتومیشن ایرانی

مارکتینگ اتومیشن ایرانی چیست؟

مارکتینگ اتومیشن پلتفرمی است که فرآیندهای بازاریابی مورد استفاده برای حمایت از کمپین های بازاریابی دیجیتال را ساده می کند و به تازگی در ایران طرفداران ویژه ای پیدا کرده است. این اتوماتیک سازی می تواند شامل مدیریت کمپین، تقسیم بندی مخاطبان، تجزیه و تحلیل رفتاری، نظارت بر وبسایت و امتیازدهی به لید باشد.

بهترین ابزار مارکتینگ اتومیشن در ایران چیست؟

یکی از بهترین ابزارهای مارکتینگ اتومیشن، وب اینگیج است.

مارکتینگ اتومیشن کدام چالش های سازمان را حل می کند؟

با استفاده از مارکتینگ اتومیشن می توانید چالش کمبود منابع انسانی، نبود استراتژی بازاریابی یکپارچه، نبود دیدگاه یکپارچه در مورد مشتریان، عدم ارتباط مستمر با مشتری، چالش کمبود زمان و چالش عدم تبدیل را حل کنید.

جهت دریافت مشاوره در مورد مارکتینگ اتومیشن ایرانی، این فرم را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

نوآوری در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ خود را بهبود ببخشند. دارت سال‌ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ و ارائه خدمات در این حوزه به کسب‌وکارها فعال بوده است. امروز دارت با سابقه درخشان در پیاده‌سازی و به‌کارگیری مارکتینگ اتومیشن برای چندین برند نامدار ایرانی، آماده ارائه خدمات در حوزه اتوماسیون بازاریابی به شما عزیزان است. اگر قصد دارید مارکتینگ اتومیشن را برای بهبود فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ، کاهش هزینه‌ها و ارائه خدمات بهتر به کاربران خود فعال کنید، می‌توانید از مشاوران ما کمک بگیرید. در بخش تماس با ما، درخواست مشاوره را به صورت رایگان ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات