داستان همکاری دارت و ویستور

ویستور به عنوان یک فروشگاه آنلاین کتاب کسب‌وکار خود را شروع کرده بود. بعد از بررسی‌های اولیه به این نتیجه رسیدیم که خدمات استراتژی دارت می‌تواند برای ویستور موثر باشد. به همین دلیل با برگزاری جلسات و بررسی دقیق کسب‌وکار، بررسی دقیق مخاطبان، بررسی دقیق بازار، بررسی دقیق رقبا و… گروه استراتژی دارت تجزیه‌و‌تحلیل خود بر روی برند ویستور را آغاز کرد. به جز استراتژی اصلی ویستور برای شبکه‌های اجتماعی، آژانس دیجیتال دارت در زمینه طراحی و پیاده‌سازی کمپین‌های متنوع اینستاگرامی خدمات خود را به ویستور عرضه کرد. دارت توانست با طراحی و برگزاری مسابقات اینستاگرامی نرخ تعامل کاربران را افزایش دهد. در کنار این موضوع کمپین‌های مناسبتی و تخفیفی موجب شد که کاربران وفادار بیشتری جذب ویستور شده و همراه ویستور باشند. طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ یکی از دغدغه‌های دارت برای برند ویستور بود اما رفته‌رفته دارت توانست درباره فرآیندهای کسب‌وکار ویستور مشاوره‌های موثری را به ویستور ارائه کند.

داستان همکاری ما و ویستور، تقریبا از ابتدای تشکیل این کسب‌وکار شروع می‌شود. ویستور تنها ۲۵۰ نفر فالوور در پیج اینستاگرام خود داشت. البته کاربرانی که کاملا به ویستور وفادار بودند.
دارت با یک بررسی عمیق، تدوین و طراحی استراتژی و تهیه پلن محتوایی، توانست تغییرات ملموسی را در پیج ویستور ایجاد کند.
ویستور طی چهار ماه پیاپی هر ماه ۱۰۰ درصد افزایش فالوور داشت. این مهم موجب رسیدن تعداد فالوورهای ویستور به بالای ۵۰۰۰ نفر در ظرف چهار ماه شد.
در مسیر همکاری دارت توانست با یک توافق دوجانبه با ویستور، روی فروش کتاب از اینستاگرام هم فعالیت کند. اتفاقی که تا به آن روز تجربه خاصی از آن برای دارت و احتمالا اکثر آژانس‌های دیجیتال وجود نداشت.
در این مسیر همکاری در فروش محصولات ویستور از طریق اینستاگرام نیز انجام شد و در سه ماه بیش از ۳۰۰۰ سفارش فروش ثبت شد.

محورهای محتوایی تدوین شده برای ویستور از دل ساعت‌ها جلسات مشترک بین دارت و ویستور، بررسی کارشناسان استراتژی دارت، و تجزیه‌وتحلیل داده‌های آشکار و نهان، استخراج شده‌اند. تدوین محورهای محتوایی و برنامه اجرایی تولید محتوا اگرچه در دید اول کار ساده‌ای است اما مراحل سخت و پیچیده‌ای دارد که اگر به درستی رعایت شوند نتایج شگفت‌انگیز است. ماهیت شبکه‌ اجتماعی ویستور قبل از شروع همکاری با دارت، نشان‌دهنده وجود یک فروشگاه اینترنتی کتاب که در آن پنج‌ دسته‌بندی کتاب وجود دارد نبود. ما در دارت و به کمک تیم استراتژی دارت، سعی کردیم ویستور را آنچنان که هست به کاربران اینستاگرام معرفی کنیم. در این مسیر، ابتدا با طراحی، تولید و انتشار پست‌هایی پیرامون پنج دسته‌بندی اصلی سایت زیرساخت محتوایی ویستور را آماده کردیم. سپس با یک برنامه مدون و عادت‌ساز، هر هفته یک کتاب، انتشارات و نویسنده را معرفی می‌کنیم. اتفاقی که موجب شده، کاربران ویستور حفظ شوند، به ویستور سر بزنند، و تعامل خوبی با پیج داشته باشند.