ویژگی های بنر تبلیغاتی خوب (راهنمایی برای داشتن بنر تبلیغاتی جذاب)

ویژگی های یک بنر تبلیغاتی

اگر قصد افزایش ترافیک وبسایت، پیج و صفحات خود را با تبلیغات بنری داشته باشید، حداقل یک بار باید از خود پرسیده باشید که چگونه می توان یک بنر خوب ایجاد کرد؟ یک بنر تبلیغاتی خوب باید به گونه ای جذاب طراحی شود که بتواند مخاطب را وارد صفحه هدف کند چرا که اولین چیزی است که حین تبلیغ برای کاربر نمایش داده می شود. طراحی بنر یکی از پرکارترین اشکال بازاریابی است که در دنیای آنلاین و حقیقی امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. ویژگی های یک بنر تبلیغاتی خوب در حالت کلی شامل مواردی می شود که توجه مخاطب را به سمت کسب و کار شما جلب خواهد کرد.

بنر تبلیغاتی

تبلیغات بنری، تصاویر تبلیغاتی تعبیه شده در صفحات وب، شبکه های اجتماعی و محیط های واقعی هستند که یک محصول یا نام تجاری را به نمایش می گذارند و به شرکت یا شخص تبلیغ کننده پیوند دارند.

ویژگی های یک بنر تبلیغاتی خوب چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی شامل چند مورد اساسی می شود که در ادامه هر یک از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

ویژگی های یک بنر تبلیغاتی خوب چیست؟

اینکه چگونه می توانید تبلیغات بنری را طراحی و ایجاد کنید که توجه مخاطب را به خود جلب کند شامل چند مورد اساسی خواهد بود که در زیر لیستی از نکات و دستورالعمل های کلی برای طراحی تبلیغات بنری آورده شده است.

از موثرترین و استانداردترین اندازه برای بنرها استفاده کنید

ابعاد مختلف بنر

اندازه بنر باید به گونه ای باشد که تجربه کاربری را به بهترین نحو ممکن القا کند. بسته به اینکه بنر تبلیغاتی قرار است در کجا درج و استفاده شود باید ابعاد متفاوتی داشته باشد. مثلا بنری که برای تبلیغ در اپلیکیشن استفاده می شود قطعا با بنری که برای تبلیغ در وبسایت مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است.

با توجه به اینکه هر بنر حاوی اطلاعات ویژه ای است، خوانایی و وضوح آن اهمیت دارد که اگر اندازه ها متناسب با محل استفاده بنرها باشد، مشکلی از این بابت روی نخواهد داد.

برای داشتن یک بنر تبلیغاتی خوب، سلسله مراتب را حفظ کنید

ساختار بنرهای تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی بر تعادل مناسب در هر تبلیغ متکی است، بنابراین مراقب سلسله مراتب خود باشید. تبلیغات بنری موثر برای افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک به وب سایت یا کسب و کار شما طراحی می شوند. آنها سه جزء اساسی دارند:

لوگوی برند

از ویژگی های یک بنر تبلیغاتی خوب این است که برای ایجاد آگاهی از برند باید شامل لوگوی آن شود. مطمئن شوید که از نظر بصری کاملا واضح باشد، اما نه به اندازه ارزش پیشنهادی یا کال تو اکشن.

پیشنهاد ارزش

یک بنر تبلیغاتی خوب می تواند ارزش پیشنهادی خدمات یا محصولی که ارائه می دهید را نشان دهد و با پیشنهادات و قیمت های جذاب، توجه را به خود جلب کند. به مواردی مانند: “کیفیت بالا” ، “۵۰٪ تخفیف” یا “زمان محدود” فکر کنید. این نکته باید بیشترین فضا را در تبلیغ شما اشغال کند و اولین موردی باشد که به چشم بینندگان بیاید.

فراخوان برای اقدام

کال تو اکشن (CTA) متن یا دکمه ای است که کاربران را به کلیک دعوت می کند. عباراتی مانند “بیشتر بیاموزید” یا “شروع به کار” یا “اکنون تماشا کنید” نمونه های خوبی از کال تو اکشن ها هستند. در واقه کال تو اکشن باید نقطه کانونی واضح تبلیغ باشد.

بنر تبلیغاتی باید ساده باشد

ساده سازی

شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا توسط بنر تبلیغاتی، مخاطب را به خود جذب کنید. اما چگونه؟

هرچه یک بنر تبلیغاتی ساده تر باشد، خوانایی بیشتری برای کاربر داشته و در نتیجه قابل درک تر است. همچنین سعی کنید از جملات کوتاه و جذاب استفاده کنید تا در عین سادگی جذاب باشد. چرا که می دانیم جذابیت در سادگی است!

از آیکن ها و دکمه ها به طور مناسب استفاده کنید

لوگو و آیکون

دکمه ها به تنهایی پتانسیل افزایش نرخ کلیک را تا حد قابل توجهی دارند. بنابراین بسته به نوع بنر خود سعی کنید که از آن ها به شکل موثری در بنر استفاده کنید. جایگاه دکمه، رنگ، اندازه آن و اینکه برای چه منظوری استفاده می شود همگی از موارد مهم برای درج یک دکمه در بنر تبلیغاتی محسوب می شوند. به عنوان مثال اگر می خواهید از دکمه های لینک شده استفاده کنید، سمت راست پایین بنر بهترین محل قرارگیری آن ها است؛ به ویژه اگر از رنگ های متضاد برای آن استفاده شود.

بنر باید یک قاب کاملا مشخص داشته باشد

قاب بنر تبلیغاتی

چشم افراد به طور طبیعی به سوژه ای در داخل یک کادر کشیده می شود. تبلیغات بنری مؤثر دارای یک قاب کاملاً مشخص با گرافیکی می باشد که تا لبه های کادر گسترش یافته است. به عنوان مثال اگر تم تبلیغ شما سفید بود، قرار دادن یک حاشیه خاکستری در اطراف تبلیغ یک روش معمول می باشد که زیبایی خاصی به طرح می دهد.

به خوانایی متن بنر تبلیغاتی توجه کنید

خوانا بودن بنر تبلیغاتی

در حین طراحی بنرهای تبلیغاتی به متن ها توجه کنید. تیترها را به گونه ای مشخص و جدا از سایر محتوای بنر طراحی نمایید. از رنگ و اندازه های متناسب با هر بخش استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که از ویژگی های متنی یک بنر تبلیغاتی خوب این است که باید کوتاه و جذاب باشد؛ به نحوی که کاربر با یک نگاه متوجه هدف بنر شود. به طور کلی بهتر است متن یک بنر تبلیغاتی کمتر از ۴ خط باشد.

اگر به بنرهای محیطی در سطح شهر دقت کرده باشید حتما متوجه شده اید که اغلب آن ها از فونت های بسیار نازک یا قلم های با اندازه کوچک تر از ۱۰ پیکسل استفاده می کنند.

از انیمیشن در بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید

انیمیشن

انیمشن ها معمولاً عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات بنری ثابت دارند و می توانند در طراحی بنر وب سایت بسیار مؤثر باشند، اما باید مطمئن شوید که پیام تبلیغات شما را منحرف نکنند.

از انیمیشن های ساده ای استفاده کنید که بیشتر از ۱۵ ثانیه طول نکشد و مطمئن شوید که بیش از ۳ بار لوپ نشود. حتما در نظر داشته باشید که ترجیحا در آخرین فریم انیمیشن یک CTA قرار گیرد.

به سازگاری بنر تبلیغاتی با برند توجه کنید

موضوع بسیار مهمی که برای طراحی بنر تبلیغاتی باید مورد توجه قرار گیرد این است که با هدف تبلیغات مرتبط باشد. با توجه به اینکه کلیک روی بنر کاربران را به صفحه ای منتقل می کند، توجه کنید که طراحی آن هم دقیقا نشان دهنده خدماتی باشد که کاربر با ورود به صفحه مورد نظر می تواند از آن استفاده کند.

در غیر این صورت اگر بنر تبلیغاتی مغایر با برند شما باشد، اگر کاربر جذب تبلیغات هم شود با ورود به صفحه هدف دچار سردرگمی شده و قطعا آن صفحه یا پلتفرم را ترک می کند.

از تصاویر به خوبی در بنر تبلیغاتی استفاده کنید (و فقط زمانی که به آن نیاز دارید)

از طرح های گرافیکی و تصاویر مرتبط استفاده کنید تا پیام شما به شکل موثری تقویت شده و مستقیماً با محصول مرتبط باشد. اینجا هیچ مفهوم انتزاعی وجود ندارد. بهتر است این تصاویر اصلی یا گرافیکی توسط یک طراح حرفه ای ایجاد شوند.

به یاد داشته باشید که همیشه لازم نیست از تصاویر در تبلیغات بنری خود استفاده کنید. کپی قاتل طرح شماست و در مقابل، تایپوگرافی زیبا می تواند نتایج موثری ایجاد کند.

رنگ های مناسب را انتخاب کنید

هر رنگی تداعی متفاوتی دارد و مهم است که چه نوع احساساتی را می خواهید در مخاطبان خود برانگیزید. به علاوه رنگ ها در فرهنگ های مختلف نیز تداعی های متفاوتی دارند. رنگ اولین چیزی است که کاربر در تبلیغات بنری شما متوجه آن می شود. هنگام انتخاب آن، حتماً خود را به جای مخاطب هدف تصور کنید.

در زیر فهرستی از رنگ ها و احساساتی که معمولاً در مخاطبان برمی انگیزند، آورده شده است.

قرمز: اشتیاق، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای اکثر مخاطبان جذاب است، اما از آن در حد اعتدال استفاده کنید. اگر به دنبال ظاهری کلاسیک، بالغ یا جدی هستید، از رنگ قرمز اجتناب کنید.

نارنجی: بازیگوشی و احساسات نیروبخش. نه به اندازه قرمز، اما نارنجی هنوز هم جدا از سایر رنگ ها انرژی می دهد. این یک رنگ عالی برای دکمه CTA است.

زرد: شادی، آفتاب و دوستی. رنگ زرد همواره چشم نواز است و انرژی جوانی و شادابی را به بیرون می فرستد.

سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش و شروع های جدید. برای چشم نیز استاندارد است.

آبی: ایمنی، اعتماد، وضوح، بلوغ، آرامش، عقل، رسمیت، طراوت، سردی و مردانگی. رنگ آبی در بیش از نیمی از بنرها مشاهده می شود.

سفید: پاکی، تمیزی، مدرنیته، سادگی، صداقت و دوستی. رنگ سفید باعث ایجاد حس شادی و جوانی می شود.

بنفش: تجمل، سلطنت، اسراف، خرد، جادو، زنانگی و خلاقیت. این رنگ یک اثر تسکین دهنده و آرام بخش بر بیننده دارد.

صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی. صورتی معمولاً با همه فاکتورهای زنانه مرتبط است، اما طیفی واقعی بر اساس روشنایی و تن دارد.

سیاه: انحصار، رمز و راز، مدرنیته، قدرت، پرستیژ، تجمل، و رسمیت. سنتی است و متن سیاه روی پس زمینه سفید خواناترین ترکیب رنگ می باشد.

قهوه ای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، صلابت و فروتنی. قهوه ای رنگ های قوی تر را متعادل می کند و برای رنگ ها و بافت های پس زمینه مناسب است.

خاکستری: بی طرفی و کاربردی. هنگامی که به عنوان پس زمینه استفاده می شود، خاکستری رنگ های دیگر را تشدید می کند.

حجم فایل بنر تبلیغاتی خود را پایین نگه دارید

اپتیمایز

از ویژگی های یک بنر تبلیغاتی خوب این است هر چه کوچک تر باشد بهتر است. (یعنی کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت). چرا؟ هرچه بنر تبلیغاتی حجم بیشتری داشته باشد مدت زمان لود شدن آن نیز بیشتر می شود. هرچه این زمان طولانی تر باشد احتمالا عدم مشاهده آن از سوی مخاطبان نیز بیشتر می شود. قبل از اینکه بینندگان به پایین پیمایش کنند و آن را از دست بدهند، تبلیغ شما باید به سرعت در صفحه بارگیری شود.

از فرمت های فایل صحیح برای بنر تبلیغاتی استفاده کنید

فرمت های عکس

فایل های JPG، PNG، GIF یا HTML5 بهترین فرمت ها برای بنرهای تصویری خواهند بود. طراح معمولاً از Adobe Illustrator یا Photoshop برای ارائه فایل های JPG، PNG و GIF و همچنین ازGoogle Web Designer یا Adobe Animate برای فایل های HTML5 استفاده می کند. به یاد داشته باشید که تبلیغات فلش در این مرحله تقریباً قدیمی هستند. بنابراین سایر فرمت های فایل تصویری را انتخاب کنید.

یک بنر تبلیغاتی خوب از چه اجزایی تشکیل می شود

در یک پوستر، هدف اصلی جلب توجه است، اما هدف مهم دیگر این است که متن به درستی خوانده و درک شود. این امر مستلزم این است که از استانداردهای لازم مانند اندازه قلم، فون، رنگ و … برخوردار باشد. همچنین استفاده از تایپوگرافی می تواند خوانایی را بسیار آسان نماید. جهت گیری متن نیز می تواند در ظاهر بنرها موثر باشد. در حالت عادی جهت متن لاتین، از چپ به راست و در فارسی و عربی راست به چپ است. اما گاهی اوقات طراح با بهره گیری از خلاقیت خود این قانون را نقض می کند.

از ویژگی های یک بنر تبلیغاتی خوب این است که پیامی متناسب با سن، جنس، فرهنگ، سطح تحصیلات و حتی مذهب و گرایش سیاسی مخاطبانش باشد. اگر قرار است پوستری توجه کودکان را به خود جلب کند، طرح باید رنگ های پررنگ و تصاویر بسیار واضح را در بر بگیرد.

یکی دیگر از ویژگی های بنر خوب این است که پیام آن کاملاً مختصر باشد و فرض را بر این بگذارید که مخاطب به طور متوسط ​​در ۲۰ ثانیه، تمام متن موجود در پوستر را می خواند. از طرفی بنر باید با حس منطقی طراحی شود. ما همیشه باید فرض کنیم که هر کسی که پوستر را می بیند زمان بسیار کمی برای دیدن آن دارد. از همین رو مختصر بودن پیام آن بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر موارد گفته شده، باید فرض شود که خواننده پوستر، آن را به ترتیبی که می خواهید می بیند. بنابراین طراحی شما باید خواندن را تسهیل کند که این امر می تواند از طرح های قبلی یا طرح های استفاده شده در فرمت های دیگر الهام بگیرد.

جهت دریافت مشاوره در مورد انتخاب بهترین بنر تبلیغاتی، این فرم را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

بنر تبلیغاتی اولین نمایی است که کاربر از بیزنس شما دارد. بنابراین شیوه طراحی آن بسیار اهمیت دارد. شما باید بدانید که بنر تبلیغاتی خود را در چه پلتفرم هایی می خواهید قرار دهید تا بسته به آن، آماده سازی در سایزهای مناسب را شروع کنید. یک بنر تبلیغاتی خوب باید ساده و در عین حال جذاب باشد. این جذابیت نیاز به توجه به نکات مختلفی دارد که در این مقاله سعی کردیم به آن ها بپردازیم.

۱ Comment

  1. سعید گفت:

    ممنون از مقاله بی نظیر و مفیدتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات دیگر دارت