تعامل در اینستاگرام یعنی چی؟ | راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

تعامل در اینستاگرام یعنی چی؟ اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، حتما می دانید که این برنامه بیش از یک پلتفرم برای ذخیره زیباترین عکس های شماست. اینستاگرام برای کسب و کارها، ابزاری قدرتمند جهت بهبود برندینگ و افزایش مخاطبان آنلاین است. با توجه به اینکه کاربران فعال اینستاگرام بیش از یک میلیارد نفر است، پلتفرمی با پتانسیل جدی برای بازگشت سرمایه محسوب می شود. اما برای به دست آوردن بهترین نتیجه از اینستاگرام، فقط به یک مخاطب نیاز ندارید؛ بلکه نیاز به مشارکت و نظرات، اشتراک گذاری ها، لایک ها و سایر اقداماتی نیاز خواهید داشت که ثابت کند کاربران با محتوای شما تعامل برقرار می کنند. واقعیت این است که هیچ میانبری برای تعامل با کیفیت وجود ندارد. شما از رسانه های اجتماعی همان چیزی که وارد می کنید را به دست می آورید. به عبارت ساده تر، کیفیت محتوا مهم ترین اصل در بازدهی پیج شما خواهد بود. افزایش تعامل اینستاگرام شامل چند مورد اساسی است که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

فهرست مطالب

تاثیر فضای مجازی بر کسب و کار

تاثیر شبکه های اجتماعی بر تجارت الکترونیک و مزایای آن در چند بخش قرار می گیرد که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم.

معرفی کسب و کار

مهمترین مزیت استفاده  از بستر شبکه‌های اجتماعی، معرفی کسب‌و‌کار شما در این دنیای پر طرفدار است.شما با عضویت در شبکه‌های اجتماعی و بیان اهداف، خدمات و محصولات خود اولین قدم را در جهت ارتباط با مشتریان بالقوه خویش بر می‌دارید. ابزارها و خدماتی در شبکه‌های اجتماعی موجودند که باعث ارتباط سریعتر با مشتریان هدف کسب‌و‌کارها می‌شوند.

به عنوان مثال تبلیغات هوشمندانه یا Lookalike Audience نوعی از تبلیغات ارائه شده در فیسبوک است که دارای یک سیستم پیشرفته شناسایی اهداف مخاطبین شما است. این سیستم امکان شناسایی مشتریان هدف را برای شما برآورده کرده وبه شما کمک می‌کند تا در بستری تجاری با آنها ارتباط برقرار کنید.

همچنین شما برای معرفی و نمایش کسب‌و‌کار خود به صورت گسترده‌تر باید تدابیری بیندیشید. یکی از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به این هدف، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Ma rketing) است.

ایفلوئنسرها افراد خاصی  هستند که می‌توانند کسب‌و‌کار شما را با سرعت و کیفیت به مراتب بیشتری گسترش دهند. شما اگر بتوانید یک شبکه تجاری ایجاد کرده و با اینفلوئنسر مارکترها مراوده داشته باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن و افزایش فروش دارید. تقریبا تمام کارآفرینان امروزی معتقدند که این روش کارآمد و مفید است.

ارتباط مستقیم با مشتری

مزیت بزرگ دیگری که کسب و کار در شبکه های اجتماعی دارد، شرایط ارتباط مستقیم با مشتری است. در این صورت شما می‌توانید از نیازهای واقعی مشتریان شناخت پیدا کنید، نظرات واقعی آنها در مورد محصولات خود را بدانید و برای بالا بردن کیفیت کالای خود تلاش نمایید.

بسیاری از برندهای با ارزش و مولتی میلیون دلاری حال حاضر در فیسبوک، گروه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اند. با کمک گروه‌های فیسبوکی می‌توان ارتباط نزدیکی با کاربران برقرار کرد و از ایده‌های آنان استفاده لازم را برد.

در حقیقت، مزیت استفاده از ارتباط مستقیم با مشتریان، تبدیل آنها به مشتریان وفادار کسب‌و‌کار شماست. آنها با اشتراک‌گذاری محتوای منتشر شده شما به دوستان خود، نقش مهمی در دیده شدن کسب‌و‌کار شما دارند.

اجاره تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین

شبکه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهند تا محصولات خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، بازخوردهای آن تبلیغ را در بین مشتریان ببینید و به آنالیز دقیق محتوای ارائه شده بپردازید.

بدون شک، اینستاگرام یکی از از سه شبکه محبوب حال‌حاضر در دنیا است که به صورت مقطعی قابلیت‌هایی را منتشر کرد  که باعث شد این رسانه اجتماعی بیش از پیش بزرگ و کاربردی گردد.

یکی از این قابلیت‌ها، قابلیت استوری گذاشتن می‌باشد.به گفته کارشناسان از زمان اضافه شدن این قابلیت اینستاگرام، محبوبیت این شبکه را بیش از ۴۰درصد افزایش داده است.

بسیاری از تجارت‌های موفق معتقدند تاثیری که استوری‌ها در کسب‌و‌کار آنها گذاشته حتی از فعالیت‌های مشابه در Snapchat نیز بهتر بوده است. دیدن استوری‌ها از کاربران وقت زیادی نمی‌گیرد و مشاهده آن راحت است. بنابراین تبلیغاتی که از این طریق صورت بگیرد، شانس زیادی برای دیده شدن دارد.

برندهای بزرگ تجاری هر روزه از طریق استوری‌ها با کاربران و مشتریان در  ارتباط هستند. شما نیز می‌توانید از طریق استوری‌ها، محصولات و سرویس‌های خود را به کمک تصاویر و محتوای جذاب برای کاربران بی‌شماری به اشتراک بگذارید.

مانند بعضی از سرویس‌های مشابه، پس از راه اندازی کسب‌و‌کار در اینستاگرام هم ابزارهای آنلاین به منظور آنالیز و بهبود عملکرد شما ارائه شده است. این ابزار به شما نشان می دهد که محتوای منتشرشده شما به نسبت رقبا چقدر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با این روش کم‌و‌کاستی‌های خود را نسبت به دیگران بهتر درک می‌کنید و می‌توانید با برطرف کردن آنها پیشرفت چشم‌گیری را تجربه نمایید.

ایجاد فضایی بدون محدودیت

عدم محدودیت و نقش شبکه‌های اجتماعی در گسترش نوآوری‌ها سبب شده تا صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارها برای پیشبرد تجارت الکترونیک خود به این شبکه‌ها متوصل شوند.

آزادی شبکه‌های اجتماعی از سانسورهای سیاسی و حکومتی و قید‌و‌بندهای تکنیکی مانند سئو، باعث شده تا فضای لازم برای نوآوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود. شمامی‌توانید بسیار خلاقانه به تولید محتوای تبلیغی خود بپردازید و از مسیرهای متفاوتی برای رسیدن به هدف خود که دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی است، حرکت کنید.

این آزادی صرف استفاده از ابزارهای دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز شده است. مثلا، چند سالی است که ابزارهایARیا (واقعیت افزوده) Augmented Reality و VR یا (واقعیت مجازی) Virtual Reality نقش پررنگی در زندگی امروزی دارند.

به تازگی پای سیستم تبلیغات حرفه‌ای این ابزارها به سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی نیز باز شده است. مسلما در این بین کسانی که با ایده‌پردازی‌های نوین و مناسب بتوانند از این تکنولوژی‌ها و دیگر تکنولوژی‌های جدید به منظور ارتباط نزدیکتر با کاربران استفاده کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن کسب‌و‌کار خود ایجاد کرده‌اند.

شناسایی رقبا

یک راه شناسایی رقبا جستجوی هشتگ‌های مرتبط با کسب‌و‌کارتان است. از این طریق می‌توانید رقبای خود را به راحتی شناسایی کرده و با استراتژی‌های کاری آنها آشنا شوید. همچنین می‌توانید مشتریان آنها را شناخته و با دقت در نقاط ضعف آنها،مشتریان را جذب کسب‌و‌کار خود نمایید.

بحث دیگری که باید بدانیم تعدد شبکه‌های اجتماعی است. این تعداد بالا باعث می‌شود که فرض بگیریم رقبای شما در بعضی از این پلتفرم‌ها حضور ندارندو این یعنی “وجود یک بازار بدون رقیب برای شما”.

افزایش اعتماد مشتریان

اگر شما یک کسب‌و‌کار آنلاین داشته باشید، همیشه با عدم اعتماد مشتریان برای خرید اینترنتی مواجه هستید. شبگه‌های اجتماعی می‌تواند تا حدودی برای حل این مشکل یاری‌رسان باشد.

منظور ما از تعامل اینستاگرام چیست؟

تعامل پیج یعنی چی؟ تعامل در اینستاگرام به چه معناست؟ چگونه تعامل پیج را بالا ببریم و بیشترین تعامل در اینستاگرام را داشته باشیم؟ اصلی ترین راه های افزایش نرخ تعامل پیج در حالت کلی به موارد زیر مربوط می شود:

  • واچ تایم
  • کامنت
  • لایک
  • ذخیره سازی
  • اشتراک گذاری
  • تگ ها
  • کلیک ها

منظور از واچ تایم همان میزان زمانی است که مخاطب روی محتوای شما زمان می گذارد و آن را می بیند. هر چقدر واچ تایم پست یا استوری شما بیشتر باشد، یعنی محتوای جذاب تری بوده و اینستاگرام آن را به افراد بیشتری نشان می دهد. به همین دلیل واچ تایم بالا یکی از معیارها برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام محسوب می شود. جالب است بدانید که واچ تایم تاثیر ۷۰ درصدی روی بهبود تعامل پیج شما دارد. گزینه های دیگر مانند لایک، ذخیره سازی و اشتراک گذاری روی هم رفته ۳۰ درصد تاثیر می گذارند.

در ابتدای راه اندازی اینستاگرام اینگونه نبود و بیشترین تاثیر مربوط به لایک می شد. در مرحله دوم، تعامل قوی یک عامل کلیدی در الگوریتم اینستاگرام است. هر چه میزان تعامل بیشتر باشد، احتمال اینکه محتوا در فید تقویت شود و توجه بیشتری را به خود جلب می کند، بیشتر خواهد شد. در نتیجه افزایش تعامل پیج، می توانید امیدوار باشید که نرخ بازگشت سرمایه نیز افزایش می یابد.

نحوه اندازه گیری تعامل اینستاگرام

افزایش تعامل اینستاگرام

چند درصد از افرادی که پست شما را می بینند با آن درگیر می شوند؟ چند راه مختلف برای رسیدن به این عدد وجود دارد. نرخ تعامل را می توان بر اساس تعداد نمایش ها، پست ها، دسترسی یا فالوورها محاسبه کرد. برای این کار شما باید به معیارهایی که قبلا ذکر کردیم دسترسی داشته باشید. برای این دسترسی می توانید از ابزار Insights Instagram ، تجزیه و تحلیل Hootsuite یا هر یک از ابزارهای تحلیل سوشال مدیا استفاده کنید.

نرخ تعامل خوب اینستاگرام چقدر است؟ اکثر کارشناسان بازاریابی رسانه های اجتماعی موافقند که تعامل قوی بین ۱ تا ۵ درصد است. در اینجا میانگین نرخ تعامل جهانی اینستاگرام برای حساب های تجاری تا سال ۲۰۲۲ آمده است:

  • انواع پست اینستاگرام: ۰.۸۲%
  • پست های عکس اینستاگرام: ۰.۸۱%
  • پست های ویدئویی: ۰.۶۱%
  • پست های اسلایدی: ۱.۰۱%

تاثیر فالوورها بر نرخ تعامل اینستاگرام

یکی از راه های افزایش تعامل در اینستاگرام فالورهای شماست؛ تعداد فالوورها می تواند بر میزان تعامل اینستاگرام تأثیر بگذارد. میانگین نرخ تعامل به ازای تعداد فالوور حساب های تجاری اینستاگرام تا سال ۲۰۲۲ را به شرح زیر است:

  • کمتر از ۱۰۰۰۰ دنبال کننده: ۱.۱۸%
  • ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده: ۰.۹۴%
  • بیش از ۱۰۰۰۰۰٪: ۰.۷۴٪

به طور معمول، هر چه فالوورها بیشتر باشد، تعامل هم کمتر خواهید بود.

اصول تعامل در اینستاگرام با بهترین تکنیک های افزایش نرخ تعامل پیج

برای ایجاد تعامل با مخاطب در اینستاگرام باید با اصول تعامل در اینستاگرام و روش‌های افزایش تعامل آشنا باشید. اینکه چه مولفه هایی در بالا بردن تعامل پیج اینستاگرام موثرند و چگونه می توان به بهترین شکل ممکن آن ها را بهینه کرد؟ در ادامه می خواهیم به ترفندهای جالب افزایش تعامل و روش های جذب مخاطب در اینستاگرام بپردازیم.

مخاطبان خود را بشناسید

آیا می دانید که تعداد حساب هایی که با محتوای شما تعامل کرده اند چیست؟ اگر ندانید که محتوا را برای چه کسی می سازید، خود را بازنده فرض کنید! به عنوان مثال، برند لباس مستقل و موفق Fashion Brand Company، افراد دارای شوخ طبعی جسورانه را هدف قرار می دهد. پیشنهادات محصول و نیز لحن پست های آن هم نشان دهنده این موضوع است.

اعتبار خود را افزایش دهید

یکی دیگر از راه های بهبود تعامل در اینستاگرام این است که در رسانه های اجتماعی صادق و قابل اعتماد باشید و محتوایی را به اشتراک بگذارید که فراتر از کمپین بازاریابی شما باشد. این کار می تواند با اشتراک گذاری تصاویر پشت صحنه در یک استوری اینستاگرام یا نوشتن شرحی که حس شوخ طبعی دارد، انجام شود.

تصاویر جذابی را به اشتراک بگذارید

اینستاگرام یک رسانه بصری است؛ حتی اگر شما یک عکاس یا طراح گرافیک عالی نیستید، میلیون ها ابزار برای کمک به شما وجود دارد که به عکس خود کمی حس بدهید. شما می توانید عکس ها را مستقیماً در Hootsuite Compose ویرایش کنید و متن و فیلترهایی را به آن ها اضافه کنید. ابزارهای دیگری مانند فتوشاپ، ایلستریتور، افترافکت، کنوا، پریمیر و… نیز برای کمک به شما در این راستا وجود دارند.

پست های اسلایدی را جدی بگیرید

پس از ایجاد تصاویر چشم نواز، سعی کنید تعدادی از آنها را با شکلی خاص پست کنید؛ به این صورت که هر اسلاید، ادامه اسلاید قبلی باشد. جالب است بدانید پست های کروسل به طور متوسط ۳.۱ برابر بیشتر از پست های معمولی مخاطب را درگیر می کنند. همچنین در سطح جهانی بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین انواع پست های اینستاگرام دارند که حدودا معادل ۱.۰۱٪ است.

حتما محتوای ویدیویی بسازید

از مهم ترین راه های افزایش تعامل در اینستاگرام ایجاد پست هایی ویدیویی است. چراکه ویدیو هم چشم نواز و هم جذاب است. در واقع پست های حاوی ویدیو حدود ۳۸ درصد بیشتر از تصاویر، درگیری با مخاطب را ایجاد می کنند.
میلیون ها ابزار برای کمک به شما در ترکیب صحنه ها، اضافه کردن موسیقی یا متن برای ویرایش ویدیوها وجود دارد. InShot و Magisto برنامه های خوبی هستند.

کپشن های قوی بنویسید

کپشن های اینستاگرام می توانند حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر و حداکثر ۳۰ هشتگ داشته باشند. سعی کنید از این قابلیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. کپشن های خوب، هویت برند شما را به نمایش می گذارند.

محتوایی منتشر کنید که ارزش ذخیره سازی داشته باشند

ایجاد مطالب مرجع که مخاطبان ترغیب به ذخیره آن ها شوند، می تواند باعث افزایش مشارکت مخاطب نیز شود.

لایو بگیرید

استفاده از لایو اینستاگرام برای پخش تصاویر زنده یکی از راه های افزایش تعامل در اینستاگرام و یک راه عالی برای اتصال مستقیم به کاربران، اشتراک گذاری اخبار و ایجاد تعامل می باشد.بسیاری از مخاطبان ترجیح می دهند یک پخش زنده را به جای خواندن یک پست وبلاگ تماشا کنند. با استفاده از لایو می توانید به طور زنده به سؤالات کاربران و موضوعات چالشی بپردازید. از بینندگان با نام آنها استقبال کنید و عموماً به شیوه ای صمیمی و جذاب از مخاطبان خود استقبال کنید.

از قدرت هشتگ ها استفاده کنید

تعامل با هشتگ یعنی چی؟ هشتگ های اینستاگرام یک شمشیر دو لبه هستند. اگر به درستی استفاده شود، می توانید ترافیک جدی ایجاد کنید اما اگر زیاده روی کنید، نتیجه ای کاملا برعکس خواهد داشت! در مورد هشتگ هایی که استفاده می کنید باید وسواس به خرج دهید؛ چراکه برای رسیدن به یک صنعت خاص، پیوستن به یک گفتگوی پرطرفدار، راه اندازی یک کمپین برند یا شناسایی خدمات ارائه شده خود، باید متفکر و استراتژیک باشید.

برای مثال، سیسیل دورمو، تصویرگر، نقاشی شیرین خود را با هشتگ های مرتبط با هنر و سلامت روان برچسب گذاری کرد. اتفاق نظر اکثر مدرسان اینستاگرام بر این است که ۱۱ هشتگ، تعداد مناسبی برای بهبود نرخ تعامل اینستاگرام است.

دایرکت را فراموش نکنید

گاهی اوقات، قوی ترین تعامل ممکن است در خلوت اتفاق بیفتد. پیام های مستقیم و تعاملات داستانی نمونه های عالی از یک مخاطب وفادار هستند. بنابراین، هنگامی که شخصی در دایرکت با شما ارتباط برقرار کرد، مطمئن شوید که به او پاسخ داده و با او درست رفتار کنید.

ترافیک را از منابع دیگر هدایت کنید

پیج اینستاگرام خود را در هر کجا که می توانید به اشتراک بگذارید؛ در بیو توییتر ، امضای ایمیل، در خبرنامه ها، سایت و … .

محتوای جدید بسازید

قرار دادن عکس محصول به تنهایی بعد از مدتی، قدیمی می شود. آن را با یک استراتژی محتوا اصولی ترکیب کنید؛ مسابقات، نظرسنجی ها، پرسش ها و آزمون ها روال را شکسته و مستقیماً مخاطبان شما را تشویق می کنند تا درگیر و فعال شوند.

محتوای مخاطب را به اشتراک بگذارید

اما رسانه های اجتماعی یک محیط جذاب برای گفتگو هستند. به حرف های مخاطبان خود گوش دهید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. واکنش نشان دادن به محتوای سایرین، از راه های تاثیرگذار در افزایش تعامل اینستاگرام محسوب می شود.

به سوالات و نظرات پاسخ دهید

قدردانی از نظرات کاربران و شرکت در مکالمات باعث می شود که دنبال کنندگان احساس کنند دیده و شنیده می شوند. از همین رو برای چت مجدد با شما در آینده هیجان زده خواهند شد.

آزمایش کنید

تا زمانی که آزمایش نکنید، اندازه گیری نکنید و تغییر ندهید، هرگز متوجه نمی شوید که چه چیزی برای برند شما بهتر است. زیبایی رسانه های اجتماعی این است که برای آزمایش ساخته شده اند.

به طور مداوم و بر اساس استراتژی مشخص فعالیت داشته باشید

از مهم ترین راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام انتشار محتوا به صورت منظم است. هرچه بیشتر پست کنید، فالوورهای شما فرصت بیشتری برای تعامل دارند. برای تازه نگه داشتن فید خود و مجذوب کردن فالوورها به یک برنامه منظم متعهد شوید. همچنین به زمان هایی که تعامل کاربر با پیج شما بیشتر بوده است توجه کنید. بدیهی است که اگر زمانی پست را منتشر کنید که مخاطبان در خواب هستند، به اندازه لازم دیده نخواهید شد.

به گفتگو بپیوندید

در یک مهمانی شام (یا هر مهمانی سرگرم کننده)، شما فقط منتظر این نیستید که بقیه با شما صحبت کنند، درست است؟ بعضی اوقات، شما باعث ایجاد مکالمه می شوید. در مورد اینستاگرام هم همینطور است. پاسخ به سوالات و نظرات و راه اندازی گردهمایی های متنوع برای افزایش تعامل در اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود.

در استوری اینستاگرام فعال باشید

یکی دیگر از راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام، فعالیت در بخش استوری است. روزانه نیم میلیارد نفر از استوری ها دیدن می کنند. ۶۲٪ از کاربران می گویند که پس از دیدن یک نام تجاری یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن پیدا کرده اند. برای افزایش تعامل در استوری اینستاگرام می توانید از ایده استوری تعاملی مانند سوالات تعاملی استوری، نظرسنجی ها، ترغیب به دایرکت دادن، چالش و … استفاده کنید.

CTA های جذاب و موثر اضافه کنید

از پست های خود به دنبال مشارکت هستید؟ گاهی اوقات، این موضوع به سوال پرسیدن از مخاطب بر می گردد و باید آنها را با محتوای خود درگیر کنید. این کار وقتی که با دقت انجام شود، یک فراخوان قانع کننده خواهد بود و می تواند باعث فعالیت، لایک، پاسخ یا اشتراک گذاری گردد.

ریلز های اینستاگرام

Instagram Reels در تابستان ۲۰۲۰ به خانواده اینستا پیوست و کاربردی مشابه TikTok ارائه کرد. با ریلز، کاربران می توانند ویدیوهایی کوتاه با قابلیت های استوری ایجاد نمایند.

از آنجایی که ریلز یک نوع محتوای جذاب است، از جدیدترین راه های افزایش میزان تعامل در اینستاگرام می باشد و در فید خبری بالاتر از یک ویدیوی استاندارد قرار می گیرد. از طرفی گاهی ریلزها مانند پست ها برای همه افراد نمایش داده نمی شود. با اشتراک گذاری مجدد ریلز در استوری می توانید کاربران را به دیدن آن ها تشویق کنید.

یک برند قوی بسازید

وضوح، خلاقیت و ثبات، یک نکته طلایی برای شرکت هایی است که هدفشان ایجاد آگاهی از برند در اینستاگرام می باشد. سعی کنید بر روی بخش های اصلی مانند پروفایل خود، یک تم ساده و در عین حال حرفه ای داشته باشید.

یک فید اینستاگرام ثابت داشته باشید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که به محتوای زیبایی شناختی پاداش می دهد. اگرچه امروزه دیگر طرح های پر زرق و برق از مد افتاده است، اما قلب اینستاگرام محتوای بصری است. فراموش نکنید که مهم ترین فاکتور در طراحی فید اینستاگرام، زیبایی و در عین حال سادگی است. ظاهر پیج باید با هویت برند شما مطابقت داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره در مورد نحوه تعامل در اینستاگرام این فرم را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

افزایش نرخ تعامل اینستاگرام شاید کار پیچیده ای به نظر نرسد اما در عمل ریزه کاری و جزئیات فراوانی دارد که برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به یک استراتژی قوی و فعالیت مستمر دارید. از همین رو لازم است این کار توسط افراد با تجربه و متخصص در حوزه سوشال مدیا مانند ادمین تعامل اینستاگرام انجام گیرد. اینستاگرام به واسطه مخاطبان زیادی که دارد، بهترین بستر برای افزایش آگاهی از برند می باشد و تا کنون ثابت کرده است که چقدر برای کسب و کارها مفید بوده است. بنابراین اگر به دنبال رشد چندبرابر در کسب و کار خود هستید از این پلتفرم غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات دیگر دارت