۲۰ روش افزایش ترافیک سایت چیست؟ | بهترین روش های بالا بردن ترافیک سایت ۲۰۲۳

تکنیک های افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت چیست؟ در عصر تکنولوژی تمام کارفرمایان و بازاریابان اینترنتی قصد افزایش ترافیک سایت خود را دارند. افزایش ترافیک می تواند یکی از مهم ترین عوامل در پیشرفت وبسایت شما از نظر گوگل باشد. اما آیا به طور کلی می دانید که ترافیک سایت به چه معناست؟ هدف از افزایش ترافیک سایت چیست؟ به چه علت همه افراد به دنبال افزایش ترافیک سایت هستند؟

و اما سوال اساسی این است که راه های افزایش ترافیک سایت کدام اند. در ادامه این مقاله از دارت با ما همراه باشید تا بیشتر با روش های افزایش ترافیک سایت آشنا شوید.

فهرست مطالب

افزایش ترافیک سایت چیست؟

منظور از ترافیک، تعداد ورودی های سایت است؛ همان کسانی که به سایت شما سر می زنند. اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، احتمالا دو دغدغه اصلی دارید. مورد اول، افزایش ترافیک وب سایت است. هر چه میزان ورودی سایت شما بیشتر باشد، مشتریان بالقوه افزایش می یابند.

اما موضوع بعد، تبدیل مخاطبان و کاربران رهگذر به مخاطب ثابت و در نهایت، مشتری است. هر یک از این دغدغه ها، بحث مفصلی دارند. اما چه راهکارهایی برای چالش بالا بردن ترافیک سایت وجود دارد؟

چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟

افزایش ورودی سایت

در پاسخ به سوال چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟ باید بگوییم که شما در ابتدا باید تعریف درستی از ترافیک وبسایت در ذهن خود داشته باشید. منظور از ترافیک سایت همان تعداد بازدیدکنندگانی است که به سراغ صفحات و سایت شما می آیند. در ادامه نیز باید به شما بگوییم که روش های زیادی برای افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد.

شما با استفاده از این روش ها می توانید تعداد کاربرانی که به سمت سایتتان می آیند را افزایش دهید و ترافیک ارگانیک برای سایت خود ایجاد کنید. البته در نظر داشته باشید که برای انجام تمام این کارها نیاز به صرف هزینه های زیاد نیست. فقط کافیست که روش های بهتر را به کار بگیرید.

انواع روش های افزایش ترافیک وب سایت

برای افزایش بازدید از سایت دو دسته راهکار داریم. بخشی از روش های افزایش ترافیک سایت پولی هستند. به عنوان مثال، می توان از انواع تبلیغات کلیکی و پوش نوتیفیکیشن در دسته راهکارهای پولی اشاره کرد. اما دسته دوم، شیوه های رایگانی هستند که به نام تکنیک های افزایش ترافیک ارگانیک هم شناخته می شوند. سئو (داخلی، خارجی و تکنیکال) مهم ترین نمونه برای این دسته است.

۱. سئو را فراموش نکنید

سئو یا Search Engine Optimization (SEO) یکی از جذاب ترین حوزه های دیجیتال مارکتینگ است و هدف آن، بهبود وضعیت سایت جهت رسیدن به رتبه های برتر است. نتیجه دریافت خدمات سئو، افزایش بازدید سایت از گوگل است.

برای بهینه سازی سایت از طریق سئو، روی سه بحث تکنیکال، on page SEO، و off page SEO تمرکز می شود. هرکدام، ریزه کاری های خاص خود را دارند که برای رسیدن به نتایج بهتر، باید به آن ها دقت کنید.

سئو

۲. اهمیت کلمات کلیدی لانگ تیل

کلمات کلیدی عبارت هایی هستند که مخاطب را به کسب و کار شما می رسانند. بنابراین از اهمیت بالایی برخوردارند و برای تعیین آن ها، زمان و هزینه صرف می شود. استفاده از کلمات کلیدی استراتژی های خاصی دارد. یکی از آن ها، به کارگیری کلمات کلیدی بلند یا long tail است.

این دسته از کیوردها برای رسیدن به حجم سرچ های بالا انتخاب نمی شوند؛ چون معمولا سرچ کمی دارند. اما دلیل استفاده از کیوردهای بلند، حجم سختی آن هاست. به علت سرچ کم و در نتیجه رقابت کمتر روی این کلمات کلیدی، معمولا رسیدن به رتبه های برتر در چنین کیوردهایی ساده تر است. یعنی به کمک این دسته از کلمات می توانید در عبارت هایی با حجم سختی کم وارد رقابت شوید و همزمان با بهبود رتبه لینک ها، به سمت رقابت در کیوردهای سخت تر حرکت کنید.

کلمات کلیدی بلند

۳. متادیسکریپشن جذاب بنویسید

فرض کنید همین حالا عبارت «افزایش ترافیک سایت چیست» را سرچ کرده اید. از بین نتایج، کدام مورد را انتخاب می کنید؟ قطعا یکی از روش های تصمیم گیری، خواندن توضیحات کوتاهی است که در زیر لینک و عنوان مقاله نمایش داده می شود.

این بخش، باعنوان توضیحات متا یا متادیسکریپشن شناخته می شود. برای نوشتن این قسمت، باید چند نکته را در نظر بگیرید. شما باید به طور خلاصه و با استفاده از کلمات ساده و روشن، در مورد موضوع و روند محتوای خود توضیح بدهید. در پایان، کاربر را به کلیک و انجام اقدام مورد نظر دعوت کنید. معمولا توصیه می شود که در نوشتن متادیسکریپشن از کلمه کلیدی هم استفاده شود.

متا دسکریپشن

۴. تطابق عناوین با هدف جستجو مخاطب

احتمالا محتواهایی را دیده اید که عنوان جذابی دارند؛ اما پس از کلیک روی آن ها، مطلبی غیرمرتبط به نمایش در می آید. این دسته محتوا به نوعی از نیاز کاربر و هدف مخاطب سوء استفاده می کنند تا بیشتر دیده شوند. اما درنهایت سودی برای فرد ندارند.

امروزه الگوریتم های گوگل بیشتر از قبل روی نیاز کاربر تمرکز کرده اند. پس استفاده از چنین مطالبی، علاوه بر اینکه حس گول خوردن را به مخاطب القا می کند، از طرف گوگل هم امتیاز کمتری می گیرد. در واقع، این تکنیک تولید محتوا نه برای مخاطب و نه برای کسب و کار فایده ای ندارد.

به جای آن و برای افزایش بازدید سایت گوگل، سعی کنید از عنوانی جذاب و مرتبط با محتوای اصلی استفاده کنید. در این صورت، علاوه بر جلب توجه کاربران، نیاز افراد هم برطرف می شود. نتیجه آن، افزایش امتیاز لینک از طرف گوگل، بهبود رتبه و در نتیجه، افزایش ترافیک سایت خواهد بود.

هدف جستجوی مخاطب

۵. کلمات مهم خود را در ریچ اسنیپت فعال کنید

ریچ اسنیپت محتواهای اضافه تری هستند که در کنار لینک اصلی و متادیسکریپشن نمایش داده می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که ریچ اسنیپت تاثیری در بهبود وضعیت سئویی لینک ندارد. اما به دلیل اطلاعات بیشتری که به لینک اضافه می شود، شکل ظاهری آن را متمایز می کند. نتیجه چنین اتفاقی، جلب توجه کاربر، بیشترشدن کلیک روی لینک و در نهایت، افزایش ترافیک سایت خواهد بود.

اما اگر قصد استفاده از این روش افزایش بازدید سایت را دارید، بهتر است کلمات و عبارت های مهم کسب و کار یا محتوای خود را در آن استفاده کنید. دراین صورت، کاربران با دیدن چنین کلماتی، بهتر به شما اعتماد کرده و سریع تر کلیک می کنند.

ریچ اسنیپت

۶. با تحلیل رقبا خود را متمایز کنید

تحلیل رقبا همیشه برای این نیست که ببینیم دیگران چه کارهایی کرده اند. گاهی با دانستن کارهای نکرده دیگران، می توانید برای کسب و کار خود تمایز ایجاد کنید. گاهی با انجام تحلیل رقبا، متوجه موضوعاتی می شوید که با وجود نیاز مخاطب، دست نخورده باقی مانده اند. در نتیجه، از طریق کار روی آن ها می توانید ترافیک سایت را افزایش دهید. این موضوع در سایر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و راه های افزایش بازدید سایت نیز قابل استفاده است.

پیشی از رقبا

۷. تولید محتوای عالی و یونیک داشته باشید

شاید بتوان گفت تولید محتوا اصل اساسی در همه فعالیت هایی است که در جهت افزایش ترافیک سایت انجام می شود؛ البته نه هر محتوایی! برای آن که از محتوا آورده خوبی کسب کنید، باید روی چند اصل متمرکز باشید. از جمله آن ها، می توان به یونیک و تالیفی بودن محتوا، رعایت اصول نگارشی و سئو، پاسخگویی به نیاز کاربر و جذابیت و روان بودن مطلب اشاره کرد.

تولید محتوا

۸. فعالیت در سوشال مدیا را فراموش نکنید

نحوه افزایش بازدید سایت چیزی شبیه به زنجیر است. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد. شبکه های اجتماعی حلقه مهمی در این زنجیره هستند که برای ترویج محتوا، درگیر کردن مخاطب و ارتباط نزدیک تر با کاربران استفاده می شوند. هدف از این فعالیت ها، هدایت افراد به سایت و افزایش ترافیک آن خواهد بود.

سوشال مدیا
راهنمای افزایش تعامل در اینستاگرام، به عنوان یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی

۹. پست مهمان بنویسید

یکی از روش های افزایش ترافیک سایت که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، نوشتن پست مهمان است. این کار، به ترویج نام برند، افزایش آگاهی از آن و اعتمادسازی در مخاطبان کمک می کند. کاربرانی که مطلب مفیدی از شما بخوانند، راحت تر به شما اعتماد می کنند و به سایت تان مراجعه خواهند کرد.

پست مهمان

۱۰. بک لینک تهیه کنید

تهیه بک لینک از استراتژی های مهم سئو است که به ارزش و اعتبار دامنه و لینک های سایت کمک بزرگی می کند. این کار در کنار مزیت هایی که دارد، از حساسیت بالایی برخوردار است. اگر تهیه بک لینک ها به صورت هدفمند و حرفه ای انجام نشود، احتمال پنالتی شدن لینک ها از سمت گوگل بالا می رود. در صورت وقوع چنین اتفاقی، ممکن است به اعتبار سایت لطمه وارد شود. یعنی نه تنها امتیازی دریافت نمی شود، بلکه به اعتبار دامنه هم آسیب وارد می شود.

بک لینک

۱۱. تمرکز بر کلمات کلیدی

کلمات کلیدی هنوز هم مهم هستند! در گذشته، برخی از سایت ها برای رسیدن به رتبه های برتر، کیورد را در محتوا به دفعات تکرار می کردند. این کار برای مخاطب آزاردهنده بود. به همین دلیل، گوگل از اهمیت تکرار کلمه کلیدی کم کرد و به جای آن، قصد کاربر را جایگزین کرد.

با این وجود، همچنان استفاده از عبارت کلیدی در متن اهمیت دارد. البته استفاده از کیورد باید طبق روال عادی محتوا صورت بگیرد. برای سفارش تولید محتوا، تمرکز اصلی خود را روی نیاز مخاطب و قصد او از جست وجو قرار دهید.

کلمات کلیدی LSI

۱۲. توجه به ریسپانس کدها ( ۳۰۱، ۴۰۴، ...)

شاید زمانی که در حال گشت وگذار در صفحات وب هستید، با خطاها و کدهای خانواده ۳۰۰، ۴۰۰ و … مواجه شده اید. هر یک از این کدها، معنی خاصی دارند. اما معنای این کدها برای صاحبان یک فروشگاه اینترنتی مهم تر است.

کدهای خانواده ۳۰۰ نشان دهنده ری دایرکت بین صفحات مختلف است. مثلا ۳۰۱ به معنای ری دایرکت دائم و ۳۰۲ نوع موقت آن را نشان می دهد. اگر این ری دایرکت ها خارج از استراتژی های سئو باشند، قطعا به ترافیک سایت آسیب می رسانند. اما ارورهایی که خطر بیشتری دارند، از خانواده ۴۰۰ هستند. به عنوان مثال، ارور ۴۰۴ مربوط به صفحات حذف شده موقت و ۴۱۰ برای حذف همیشگی یک صفحه است. معمولا کاربر با دیدن چنین کدهایی، صفحه را ترک می کند و ترافیک سایت کاهش می یابد. برای جلوگیری از این موضوع، باید علت هر مورد را بررسی و در صورت نیاز، آن را رفع کنید.

ریسپانس کد

۱۳. بهینه سازی سایت مپ

گوگل برای بررسی صفحات مختلف سایت و ایندکس کردن آن ها، از سایت مپ کمک می گیرد. پس اگر برخی از لینک های سایت ورودی ندارند، باید دلایل مختلف از جمله سایت مپ را چک کنید. اگر خطا از این ناحیه باشد، می توانید با بهینه سازی نقشه سایت، ترافیک آن را بالا ببرید.

بهینه سازی سایت مپ

۱۴. ارتقا لینکسازی داخلی

محتواها، صفحات و لینک های مختلف سایت را به یکدیگر لینک دهید. این کار به افزایش اعتبار صفحات سایت کمک می کند. این کار، با عنوان لینکسازی داخلی شناخته می شود. این استراتژی فقط برای صفحات جدید نیست. اگر در سایت خود صفحه بدون لینکی پیدا کردید، حتما لینکسازی داخلی را برای آن انجام دهید.

لینکسازی داخلی

۱۵. آپدیت محتواهای قدیمی

محتوا از نظر طول عمر، انواع مختلفی دارد. پیش از آن که طول عمر محتوایی به پایان برسد، باید برای آپدیت آن اقدام کنید. به طور مثال، در یک سایت خبری مطالب به سرعت به روز می شوند؛ اما محتوای بلاگ بسیاری از سایت ها نیاز به آپدیت های سریع ندارند.

اما در آپدیت محتواهای قدیمی، حتما به نیاز های تازه کاربران دقت کنید. ممکن است در گذر زمان، برخی از نیازها تغییر کنند. با اعمال پاسخ چنین خواسته هایی، افزایش ترافیک سایت را تجربه می کنید.

آپدیت محتوایی

۱۶. وبسایت ریسپانسیو و یوزر فرندلی داشته باشید

اگر شما تمام راهکارهای گفته شده برای افزایش ترافیک سایت را رعایت کنید، اما سایت یوزر فرندلی نباشد، باز هم کار ناقص است! فرض کنید با صرف وقت و هزینه، به رتبه اول رسیده اید. کاربران زیادی وارد سایت می شوند؛ اما به دلیل طراحی ضعیف برای کاربران موبایل و دسکتاپ، بدون اقدام خاصی از آن خارج می شوند. پس اگر می خواهید افزایش ترافیک سایت با فروش بالاتر یا نتایج دلخواه شما همراه باشد، به ریسپانسیو آن و بهبود تجربه کاربری دقت داشته باشید.

ریسپانسیو سایت

روش غیرارگانیک و پولی: افزایش بازدید سایت گوگل

در کنار تمام روش های ارگانیک، راه هایی برای خرید افزایش بازدید سایت نیز وجود دارد؛ مواردی همچون تبلیغات کلیکی، پوش نوتیفیکیشن و CPI. در ادامه، این شیوه ها را بررسی می کنیم.

تبلیغات کلیکی

اگر به دنبال شیوه ای با صرفه و موثر برای افزایش ترافیک سایت هستید، تبلیغات کلیکی یکی از بهترین گزینه هاست. با استفاده از این روش، می توانید مخاطبان خود را با دقت بالا، هزینه مناسب و در قالب های گوناگون هدف بگیرید. از این طریق، می توانید لینک خود را در پرمخاطب ترین نقاط از صفحات وب قرار دهید و شانس دیده شدن را بالا ببرید.

تبلیغات cpi

تبلیغات نصب اپلیکیشن یا Cost Per Install روشی است که برای هدایت جریان کاربران به سمت اپلیکیشن و با هدف نصب آن استفاده می شود. هزینه پرداخت شده در این روش بسیار هدفمند است. شما زمانی پول می پردازید که کاربر اپ را نصب کرده و برای اولین بار، وارد آن شده است.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

اما یکی دیگر از روش های خرید افزایش بازدید سایت، پوش نوتیفیکیشن است. در این روش، پیام تبلیغاتی مستقیما به دستگاه کاربر فرستاده می شود. اگر طراحی پیام آن اثربخش باشد و نحوه ارسال آن مزاحمتی برای افراد ایجاد نکند، می تواند به عنوان روشی برای افزایش ترافیک سایت استفاده شود.

سوالات متداول در مورد ترافیک سایت

ترافیک سایت چگونه افزایش می یابد؟

متداول ترین راه افزایش ترافیک سایت، بهبود سئو است اما گاهی از تبلیغات گوگل نیز برای افزایش ورودی و آگاهی از برند استفاده می شود.

دلایل کاهش ورودی وبسایت ها چیست؟

سقوط رتبه وبسایت می تواند دلیل اصلی باشد اما از دیگر دلایل می توان به تغییر رفتار جستجوی کاربران، تغییر الگوریتم های گوگل و ... اشاره کرد.

جهت دریافت مشاوره در مورد راهکارهای افزایش ترافیک سایت، این فرم را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، افزایش ترافیک سایت است. برای رفع آن، دو راهکار اساسی وجود دارد؛ استفاده از شیوه های ارگانیک یا به کاربردن راه های پولی. نتیجه هر دو، هدایت کاربران بیشتر به سایت یا اپلیکیشن و افزایش ترافیک آن خواهد بود.

در این مطلب، سعی کردیم تا ۱۹ روش مختلف را برای بالابردن ترافیک سایت بررسی کنیم. اگر شما به دریافت چنین خدماتی نیاز دارید، می توانید از طریق تماس با تیم دارت، مشاوره لازم در این باره را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات