۲۲ روش افزایش رتبه سایت در گوگل | بالا بردن رتبه سایت با تبلیغات گوگل

بالا بردن رتبه سایت

برای داشتن یک وبسایت موفق که فروش بالایی را برای شما رقم می زند، افزایش رتبه سایت اهمیت دارد. اگر وبسایت شما در صفحات بالای نتایج جستجو قرار نگیرد، ترافیک کمتری جذب خواهید کرد و در نتیجه، تعداد بازدیدکنندگان، نرخ تبدیل، میزان فروش و به طور کل، درآمد شما کاهش می یابد. اما شما می توانید با استفاده از روش های مختلف، به هدفی مثل افزایش رتبه سایت در گوگل برسید و ترافیک بیشتری به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید.

در این مقاله به روش های موثر برای افزایش رتبه در گوگل خواهیم پرداخت. این روش ها شامل مواردی مانند انتخاب کلمه کلیدی، تولید محتوای اثربخش، بهینه سازی سایت، راه اندازی کمپین های گوگل ادز و بسیاری از روش های دیگر می شوند.

فهرست مطالب

افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت در گوگل

به طور کلی، روش های بالا بردن سایت در گوگل به دو شیوه تقسیم می شوند. دسته اول، شامل استراتژی هایی است که با پرداخت هزینه غیرمستقیم، به نتیجه می رسد. سئو و بهینه سازی سایت مهم ترین روش در این دسته است. برای سئو کردن سایت، شما هزینه ای به گوگل نمی پردازید؛ بلکه برای بهینه شدن سایت فعالیت می کنید.

اما روش دوم برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل، شیوه هایی هستند که به پرداخت مستقیم وجه به موتور جستجو نیاز دارد. گوگل ادز، مهم ترین استراتژی در این دسته است. این نکته را در نظر داشته باشید که افزایش رتبه سایت از طریق گوگل ادز، فوت و فن خاص خود را دارد.

افزایش رتبه سایت در گوگل ادز چگونه است؟

برای سایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند یا کسب و کارهایی که رقبای زیادی دارند، دستیابی به لینک های اول گوگل و بالا بردن رتبه سایت کار پر چالشی است. معمولا برای چنین مواردی، حداقل به شش ماه زمان نیاز است. البته این مدت تنها برای زمانی است که رقیبان تان روز و شب مشغول کار و هزینه برای وبسایت خود نباشند.

اگر قصد دارید در این رقابت برنده باشید، باید بیشتر از رقبایتان برای سئو هزینه کنید؛ راه دوم این است که از طریق تبلیغات در گوگل به طور مستقیم به گوگل پول بپردازید تا موجب افزایش رنک گوگل شود. البته در شیوه دوم، همه چیز با پرداخت پول پیش نمی رود. باید نکات خاصی را در اجرای کمپین های خود رعایت کنید. در ادامه، به بررسی این موارد می پردازیم.

انتخاب کلمات کلیدی

اولین قدم برای تولید محتوای باکیفیت، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با موضوع است. با جستجوی عبارات در گوگل و مشاهده اینکه چه چیزی برای رقبا، سایر وبسایت ها و کاربر حائز اهمیت است، تحقیقات کلمات کلیدی را آغاز کنید. درحال حاضر، الگوریتم گوگل بهینه شده و فقط تکرار کلمات کلیدی برای سئو کافی نیست. به جای آن، روی قصد کاربر و نیاز او تمرکز کنید و سعی کنید برای سوالات مخاطب، مختصرترین پاسخ کامل را فراهم کنید.

تعیین گروه های تبلیغاتی

گروه های تبلیغاتی یا ادگروپ در واقع جایی برای جمع آوری و دسته بندی کلمات کلیدی در یک کمپین تبلیغاتی است. اهمیت اصلی ادگروپ ها، تمرکز بیشتر روی اهداف کمپین شماست. به همین خاطر، هر گروه تبلیغاتی هدف و برنامه خاصی را دنبال می کند. ضمنا از طریق تعیین ادگروپ های مناسب، کار مانیتورینگ، جمع آوری داده و آنالیز آن ها ساده تر می شود.

متن تبلیغات جذاب

متن تبلیغ همان چیزیست که شما پس از جستجوی کلمه مورد نظرتان در صفحه نتایج گوگل و در لینک های تبلیغاتی مشاهده می کنید. نوشتن یک متن تبلیغ جذاب نقش مهمی در میزان ورودی سایت تان دارد؛ چراکه اولین مواجهه کاربر با سایت شماست. از ویژگی های متن تبلیغاتی جذاب، می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • مختصر، مفید و کاملا روشن پیام مورد نظر را منتقل کند.
  • فراخوانی به اقدام یا call to action داشته باشد.
  • به وجه تمایزی که نسبت به رقبا دارید، اشاره کند.

تنظیم بودجه و استراتژی پیشنهاد قیمت

این استراتژی بر اساس سیستم مزایده عمل می کند؛ یعنی تبلیغ دهنده ها قیمت پیشنهادی را برای نمایش تبلیغات خود در گوگل ادز پیشنهاد کرده و روی آن، با سایر تبلیغ دهندگان رقابت می کنند. این نرخ پیشنهادی، با نام BID شناخته می شود. داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب برای گوگل ادز کمک می کند تا بهترین پیشنهادها را طوری ارائه دهید که هم از نظر بازدهی و هم از لحاظ قیمت، برایتان سودآور باشد.

مثلا کسب و کاری که بودجه محدودی برای تبلیغ از طریق گوگل دارد، نباید روی کلمات کلیدی پر سرچ تمرکز کند. به جای آن، باید روی عبارت هایی متمرکز باشد که برایش سود بیشتری داشته باشد.

بهینه سازی و پیگیری مداوم

زمانی که کمپین تبلیغاتی خود را از طریق گوگل شروع کردید، داده های آن جمع آوری می شود. از طریق این اطلاعات، می توانید نقاط ضعف و قوت کمپین خود را بشناسید. سپس برای رفع ضعف ها، تغییراتی در کمپین فعلی خود ایجاد کنید یا از نکات آن، برای داشتن کمپین های بهتر در آینده استفاده کنید.

افزایش رتبه سایت در گوگل با سئو

افزایش رتبه سایت با استفاده از سئو یکی از مهم ترین چالش ها در دنیای تجارت آنلاین و فروشگاه های اینترنتی است. با توجه به آمارها، بیشترین ترافیک سایت و مشتریان جدید کسب و کارها، از طریق موتورهای جستجو به فروشگاه اینترنتی هدایت می شوند. به همین دلیل، بهینه سازی سایت برای گوگل یا دیگر موتورهای جستجو بسیار تاثیرگذار است.

سئو خود شامل روش ها و تکنیک های مختلفی است. سئو تکنیکال (SEO technical)، سئو داخلی (on – page SEO) و سئو خارجی ( SEO off-page) از جمله آن ها هستند که در ادامه، به هر کدام می پردازیم.

افزایش رتبه سایت با سئو تکنیکال

سئوی تکنیکال

سئو تکنیکال به فرآیند بهینه سازی، ارتقای فنی سایت و سرورهای آن گفته می شود. این فعالیت ها به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا وبسایت شما را در راحت ترین و سریع ترین حالت ممکن، ببینند، داده های آن را بفهمند و اطلاعات را در دسترس کاربران قرار دهند.

سئو تکنیکال یک استراتژی موثر برای افزایش رتبه سایت در گوگل است. با بهبود عواملی مانند سرعت، عملکرد و …، می توانید به بالا بردن رتبه در گوگل امیدوار باشید. سئو تکنیکال، خود شامل فعالیت ها و تکنیک های مختلفی است. برخی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.

فایل robots.txt ایجاد کنید

فایل Robots.txt یک فایل متنی است که به موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره نحوه دسترسی به صفحات سایت ارائه می کند. این فایل برای کنترل ربات هایی استفاده می شود که توسط موتورهای جستجو، برای جمع آوری اطلاعات سایت فرستاده می شوند.

با استفاده از فایل Robots.txt، می توانید به ربات ها دستورات مختلفی بدهید. برای مثال، می توانید برخی از صفحات سایت را برای ربات ها غیرقابل دسترس کنید یا فقط بخش های خاصی از سایت را برای خزنده ها قابل مشاهده کنید.

فایل Robots.txt باید با دقت و همراه با استراتژی تنظیم شود. اشکال در تنظیمات آن، ممکن دستورات غلطی را به ربات ها و خزنده ها بدهد. در نتیجه و به احتمال زیاد، رتبه سایت شما در نتایج سرچ تحت تاثیر قرار می گیرد.

نقشه سایت را بررسی و آپدیت کنید

نقشه سایت (Sitemap) یک فایل XML است که شامل لیست صفحات و ساختار سایت شما می شود. این فایل، اطلاعاتی درباره صفحات سایت و رابطه آن ها با هم به موتورهای جستجو می دهد. خزنده ها به کمک آن، صفحات مختلف و رابطه آن ها را بهتر فهمیده و در نهایت، در رتبه بندی اثر می دهند. همچنین با داشتن نقشه سایت، موتورهای جستجو می توانند صفحات و مطالب جدید را سریع تر شناسایی کرده و در نتیجه، سایت شما را به روزرسانی کنند.

سرعت سایت را بهبود ببخشید

سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل در سئو تکنیکال است. گوگل معمولا به سرعت بارگیری صفحات توجه ویژه ای دارد. سرعت بهینه بارگیری سایت و صفحات آن، می تواند موجب افزایش ترافیک سایت و رتبه آن شود. برای بهینه سازی سرعت سایت، ابتدا باید عواملی را که ممکن است بر روی سرعت بارگیری تاثیر منفی داشته باشند، شناسایی کنید. این موضوع شامل مواردی مثل حجم فایل ها، تعداد درخواست ها، زمان پاسخ سرور و …، می شود. سپس بر اساس این اطلاعات، می توانید اقدامات مناسبی را برای بهبود سرعت انجام دهید.

ui/ux را بهبود دهید

UI/UX در سئو تکنیکال نقش مهمی دارد. یک رابط کاربری مناسب به تجربه کاربری خوب منجر می شود. این موضوع، کمک می کند تا کاربران بیشتر در سایت شما بمانند و به محتوا و صفحات دیگر سایت هم سر بزنند.

طراحی ریسپانسیو داشته باشید

طراحی ریسپانسیو به معنای طراحی وبسایتی است که بتوانند به درستی در تمامی دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش، ظاهر شود. درواقع، با استفاده از طراحی ریسپانسیو، ظاهر سایت بسته به عرض و طول صفحه نمایش، رزولوشن و … به طور خودکار تغییر می کند. نتیجه آن، تنظیم اندازه برای صفحه نمایش دستگاه های مختلف است.

ریسپانس کدها را بررسی کنید

کد ریسپانس ۴۰۴ یک کد خطای معروف است. این کد، بیانگر آن است که سرور با درخواست کاربر مواجه شده، اما لینک پیدا نشده است. به این صفحات که به صورت موقت یا دائمی حذف شده اند، لینک های مخرب ۴۰۴ گفته می شود. برای ایجاد این کد، دلایل مختلفی از جمله تغییر ساختار URL، حذف صفحات و … وجود دارد.

علاوه بر کدهای خانواده ۴۰۰، ممکن است ریسپانس کد هایی در خانواده ۳۰۰ یا ۵۰۰ هم دریافت کنید. هر کدام از این موارد، معنای خاصی دارند. اگر این کدها به دلیل خطا ظاهر شوند، به مرور، رتبه سایت شما را در گوگل تحت تاثیر قرار می دهند.

درخواست طراحی سایت تنها با یک کلیک...

افزایش رتبه سایت با سئو داخلی

سئوی آن پیج

افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو با استفاده از سئو داخلی یکی از راه های مؤثر برای جذب ترافیک ارگانیک است. سئو داخلی شامل تکنیک هایی است که برای طراحی وبسایت و بهینه سازی محتوا استفاده می شوند. این فعالیت ها در جهت جلب توجه کاربر و موتورهای جستجو عمل می کنند. بیشترین توجه سئو داخلی در بهینه سازی عناوین، بدنه محتوا و لینک های داخلی است.

سئو داخلی به گوگل کمک می کند تا وبسایت شما را درک کند و تشخیص دهد که آیا با سرچ مخاطب مرتبط است یا خیر. الگوریتم گوگل طوری عمل می کند که نیاز کاربر را درک کند و متناسب با آن، بهترین نتایج را آماده کند.

پرمالینک های سایت را بررسی و بهبود دهید

لینک دائمی یا پرمالینک (Permanent Link)، آدرس یکتایی است که برای هر صفحه وب تنظیم می شود و به طور دائمی، برای آن صفحه مورد استفاده قرار می گیرد. وبسایت شما همانند یک شهر، به بخش های مختلفی تقسیم شده و پرمالینک خیابان ها و مسیرهای مختلف آن است.

پیوندهای دائمی اثر مهمی در نحوه مرتب سازی سایت شما دارند و هرچه ساختار و شکل و ظاهر سایت مرتب تر باشد، به افزایش رتبه سایت بیشتر کمک می کند.

لینک سازی داخلی صفحات سایت را بهبود دهید

لینک سازی داخلی، یک استراتژی سئو تضمینی سایت است که در آن، بین لینک های داخلی یک وبسایت ارتباط برقرار می شود. این لینک ها به صفحات دیگر درون همان وبسایت ارجاع داده می شوند. لینک سازی داخلی به سئو داخلی کمک می کند و در نهایت، موجب افزایش رتبه سایت می شود. از سایر دلایل اهمیت لینک سازی داخلی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود تجربه کاربری
  • دسترسی آسان به صفحات
  • ساختار بهتر سایت
  • کاهش نرخ پرش
  • تقویت ارزش صفحات

alt و حجم عکس ها را سئو کنید

تصاویر بخش مهمی از محتوای صفحات وبسایت محسوب می‎شوند. بهینه سازی تصویر و رعایت استانداردهای سئو در عکس ها، بر افزایش رتبه سایت در نتایج سرچ تاثیرگذار است. alt تصویر به معنای متن جایگزین عکس است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای تصویر را متوجه شوند.

کیورد ریسرچ هدفمند داشته باشید

از اصلی ترین قدم ها در سئوی داخلی، تحقیق کلمات کلیدی است. یکی از ملاک هایی که ربات ها برای فهمیدن موضوع محتوا در نظر می گیرند، کیوردهایی است که در متن، عنوان، هدینگ ها و … استفاده می کنید. تحقیق کلمات کلیدی پرسرچ و سودآور در حیطه کاری شما، می تواند تاثیر مهمی در افزایش رتبه سایت داشته باشد.

تحلیل رقبا

در زمینه سئو، همیشه باید نیم نگاهی به فعالیت رقیبان خود داشته باشید. رتبه آن ها در کلمات کلیدی مختلف، رپورتاژهایی که کار می کنند، بک لینک های تهیه شده و … همگی بخشی از اطلاعات رقبا هستند که باید زیر نظر داشته باشید.

گاهی در بین کلمات کلیدی، موردی را می بینید که سرچ قابل توجهی دارد. از قضا، رقیب تان برخلاف شما، جایگاه خوبی در بین نتایج دارد. از اینجا می توان نتیجه گرفت که روی آن کیورد خاص، باید کار بیشتری انجام شود.

آپدیت مدام و منظم محتوا داشته باشید

بروزرسانی و انتشار منظم محتوا یک جنبه مهم سئو است؛ چراکه موتورهای جستجو مثل گوگل برای محتوای جدید و آپدیت بودن مطالب، امتیاز خاصی قائل هستند. با انتشار منظم مطالب، طبق یک استراتژی محتوای خوب، می توانید مخاطب را علاقه مند نگه دارید. علاوه بر آن، وقتی به طور منظم محتوای وبسایت خود را به روز کنید، موتورهای جستجو تشخیص می دهند که شما مدام سایت خود را بهبود می دهید. در نتیجه، برای افزایش رتبه سایت شما نمره مثبتی در نظر می گیرند.

افزایش رتبه در گوگل با سئو خارجی

سئوی آف پیج

سئو خارجی شامل مجموعه ای از فرایندهاست که خارج از وبسایت شما انجام می شود تا به بهبود جایگاه آن در نتایج سرچ گوگل کمک کند. سئو خارجی سایت کمک می کند تا تعدادی از مخاطبان بالقوه را جذب کرده و به مرور، تبدیل به مشتری خود کنید. در این استراتژی، از تکنیک های مختلفی استفاده می شود. در ادامه، مهم ترین موارد آن را بررسی می کنیم.

لینک سازی خارجی داشته باشید

لینک سازی خارجی یعنی از سایر وبسایت ها به شما لینک داده شود. این فرایند به افزایش اعتبار سایت شما کمک می کند. وقتی اعتبار دامنه و سایت بالا برود، گوگل جایگاه آن را در بین نتایج SERP بهبود می دهد و به افزایش رتبه سایت منجر می شود. البته دقت داشته باشید که میزان این امتیاز، به ارزش و اعتبار سایت لینک دهنده هم ارتباط دارد.

پست مهمان بنویسید

پست مهمان روندی است که در آن یک سایت به عنوان میزبان متنی را از نویسنده وبسایت دیگر به عنوان مهمان قرار می دهد تا بین این دو، ارتباط برقرار کند. حالا چرا انتشار پست مهمان اهمیت دارد؟ این کار به دلایلی همچون افزایش مخاطب، افزایش ترافیک سایت، افزایش اعتبار برند و همچنین لینک سازی خارجی اهمیت دارد.

بک لینک تهیه کنید

بک لینک به پیوندهایی گفته می شود که از سایت های دیگر به سایت شما ارجاع می دهند. بک لینک ها برای سئو اهمیت زیادی دارند؛ چراکه گوگل معمولا بک لینک ها را به عنوان یک ارجاع مثبت به وبسایت شما در نظر می گیرد. هرچقدر کیفیت و تعداد بک لینک های سایت شما بیشتر و بهتر باشد، احتمال بیشتری برای بهبود رتبه سایت در نتایج سرچ وجود دارد.

رپورتاژ اگهی بنویسید

رپورتاژ آگهی به نمونه ای از آگهی های تبلیغاتی گفته می شود که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری به کاربران عرضه می شود. در نگاه اول، مخاطب چندان متوجه تبلیغاتی بودن رپورتاژ نمی شود و آن را به شکل یک محتوای کاربردی می بیند. پس باید سعی کنید با استفاده از تکنیک های تولید محتوا، متن رپورتاژ خود را مفید و کاربردی بنویسید. در این صورت، علاوه بر تبلیغ و دریافت لینک از خارج سایت، ارزش خاصی را برای کاربر ایجاد کرده اید.

سوالات متداول در مورد افزایش رتبه سایت

چطور در کوتاه مدت، افزایش رتبه سایت را انجام دهیم؟

اگر چنین هدفی دارید، از تبلیغات گوگل استفاده کنید.

بهترین راه برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل چیست؟

برای این موضوع، می توانید از ترکیب شیوه های پولی و ارگانیک بهره ببرید.

جهت دریافت مشاوره در مورد افزایش رتبه سایت، این فرم را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

برای افزایش رتبه سایت، راه های مختلفی وجود دارد؛ از شیوه های پولی گوگل گرفته تا روش هایی مثل سئو که نیاز به هزینه مستقیم در موتورهای سرچ ندارند. اگر در صنعتی فعالیت دارید که رقابت برای رسیدن به رتبه های برتر بسیار بالاست، بهتر است ترکیبی از این شیوه ها را استفاده کنید. برخی از این استراتژی ها، کمک می کنند تا در زمان کمتری، به رتبه های برتر برسید. اما برخی دیگر، زمانبر هستند.

در این مطلب، سعی کردیم تا شیوه های مختلف بالا بردن رتبه سایت را بررسی کنیم. اگر می خواهید با افزایش ترافیک سایت، فروش بیشتری را تجربه کنید، از این استراتژی ها کمک بگیرید. اگر در این زمینه سوالی دارید، حتما در قسمت نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات