بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک چیست؟

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک چیست؟ برای اینکه ببینیم کدام روش تبلیغاتی ما را زودتر به مشتری می‌رساند باید اول از همه خودمان را جای مخاطب بگذاریم. خیلی از ما تجربه سرگردانی برای اجاره و خرید خانه را داشته‌ایم و می‌دانیم که پیدا کردن خانه چقدر وقت‌گیر و دردسرساز است. بازدید از املاک مختلف در سطح شهر، رفت و آمد زیاد و ناامیدی ناشی از پیدا نکردن گزینه مناسب، روزها و هفته‌های زیادی را از ما می‌گیرد و ممکن است نهایتاً به نتیجه خوبی هم ختم نشود. اما حالا به لطف اینترنت و فضای مجازی املاکی‌ها این امکان را دارند تا فرایند پیدا کردن ملک را هم برای خودشان و هم برای مشتریان راحت‌تر کنند.

اینترنت ابزارهای زیادی برای تبلیغات در اختیار ما گذاشته که اکثر کسب‌و‌کارها در حال استفاده از آن هستند. به همین دلیل حالا خیلی از ما عادت کرده‌ایم تا خدمات مورد نیازمان را از طریق اینترنت دریافت کنیم. پس اگر نمی‌خواهید از این موج پیشرفت عقب بمانید، بهتر است زودتر دست‌به‌کار شده و جای خودتان و خدمات‌تان را در فضای مجازی باز کنید. انتخاب بهترین تبلیغات برای املاک باید بر پایه استراتژی‌های درست و جلب اعتماد مشتری انجام شود که در ادامه به طور مفصل آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک چیست؟

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک روشی‌ست که نیازهای مخاطب را در اولویت قرار می‌دهد. بررسی و شناخت چالش‌هایی که مشتریان برای پیدا کردن خانه دارند و ساده‌سازی آن در قالب یک وب‌سایت املاک، نه تنها پل ارتباطی محکمی بین شما و مشتری‌ست بلکه بر بازدهی کارتان هم تأثیر می‌گذارد. با وجود سایت، افرادی که دنبال خانه هستند بدون اتلاف وقت گزینه‌ها و فاکتورهای مدنظرشان را در سایت شما جستجو می‌کنند و به یک انتخاب نهایی می‌رسند. علاوه بر این، راه‌اندازی سایت دست شما را باز می‌گذارد تا از طیف متنوعی از روش‌های تبلیغات آنلاین بهره‌مند شوید و خودتان را به مشتریان جدید معرفی کنید.

طراحی سایت حرفه ای

برای شروع طراحی سایت حرفه ای کسب و کارتان همین الان اولین قدم را بردارید!

بهترین زمان برای اجرای تبلیغات املاک

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک

به هیچ‌وجه انتخاب زمان مناسب را در تأثیرگذاری تبلیغات‌تان دست کم نگیرید! یادتان باشد که بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک تنها زمانی به نتیجه می‌رسد که در ساعت و روز مناسب اجرا شود. بنابراین پیش از اجرای کمپین تبلیغاتی به تجربه کاری‌تان در حوزه املاک رجوع کنید و از خودتان بپرسید که این تبلیغ در چه فصل یا ساعت یا روزی بیشترین بازدهی را خواهد داشت؟ داشتن اطلاعات کافی از مخاطب در این زمینه کمک زیادی به شما می‌کند. مثلاً کسی که کل هفته را دربه‌در به دنبال خانه گشته دلش نمی‌خواهد آخر هفته‌ها و در زمان استراحت پیامک‌های املاکی دریافت کند. کارمندی را در نظر بگیرید که موعد خانه‌اش فرا رسیده و به دنبال یک واحد اجاره‌ای جدید است. این شخص تا ۵ بعد از ظهر مشغول کار بوده و به احتمال زیاد تازه از ساعت ۶ به بعد به بازدید املاک و پیدا کردن خانه می‌پردازد. علاوه بر این، شانس زیادی وجود دارد که در اواسط روز و هنگام استراحت پیام‌هایش را چک کند. بنابراین شما می‌توانید این دو بازه زمانی را برای اجرای تبلیغاتتان مورد هدف قرار دهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

از طرفی خیلی از تبلیغات حوزه املاک مختص فصل تابستان یا زمستان هستند و باید در زمان مناسب خود پیاده‌سازی شوند. به طور مثال تبلیغ ویلا با استخرهای روباز در وسط چله زمستان صرفاً اتلاف منابع است. در حالی که همین تبلیغ در تابستان‌های گرم می‌تواند بهترین بازدهی را برای کسب‌وکارتان داشته باشد.

 

نکات مهم در تبلیغ آنلاین برای املاک

پیاده‌سازی بهترین تبلیغات برای املاک نیز مانند هر کمپین دیگری نیاز به رعایت چند نکته دارد. برخلاف آگهی‌های سنتی، مشتری‌ها در فضای مجازی وقت زیادی را روی تبلیغات شما تلف نمی‌کنند؛ اگر تبلیغاتی که اجرا کرده‌‌اید به اندازه کافی گویا نباشد و در نگاه اول منظورش را نرساند، به احتمال زیاد مشتری‌تان را از دست می‌دهید. بنابراین اگر می‌خواهید تبلیغات آنلاین املاک را به بهینه‌ترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنید، به دنبال محتواهای کوتاه، شفاف و مرتبط باشید.

ند.

محتوای تبلیغ کوتاه باشد

محتوای کوتاه، جذاب و هدفمند نه تنها پیام شما را به هیجان‌انگیزترین شکل ممکن منتقل می‌کند بلکه وقت زیادی هم از خواننده نمی‌گیرد. این دقیقاً همان چیزیست که خیلی از مشتریان املاک در فضای مجازی به آن نیاز دارند. به طور مثال همان کارمند اجاره‌نشین را تصور کنید که در زمان استراحت در حال بررسی پیام‌های دریافتی‌اش است. احتمال کمی وجود دارد که این شخص بخواهد برای متن بلند بالای آگهی شما وقت بگذارد و آن را تا انتها بخواند. در صورتی که یک متن چند کلمه‌ای با عناوین درگیرکننده، به سرعت توجه این کارمند را جلب کرده و تشویقش می‌کند تا از خدمات شما استفاده کند.

محتوای تبلیغ شفاف باشد

عنوان‌های کپی‌رایتینگ‌ باید به نحوی نوشته شوند که برای تمام مخاطبان املاک قابل درک باشند؛ بنابراین جذاب بودن محتوای تبلیغ را به هیچ‌وجه با پیچیده‌نویسی اشتباه نگیرید. متن تبلیغ را طوری انتخاب کنید که هم خواندنش راحت باشد و هم مزایا و اطلاعات تماس‌تان را منتقل کند. حتماً برای خودتان هم پیش آمده که هنگام کار یا زمانی که سرتان شلوغ بوده پیامی تبلیغاتی با عنوان عجیبی و غریب دریافت کرده‌اید. عکس‌العمل اکثر ما در این شرایط پاک کردن پیام و یا رد شدن و نادیده گرفتن است. بنابراین یادتان باشد که بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک روشی‌ست که با نگارش واضح محتوای تبلیغ در هزینه‌های کمپین صرفه‌جویی می‌کند

نیاز مخاطب در متن تبلیغ در نظر گرفته شود

متن تبلیغاتی باید به نحوی نوشته شود که تأکید واضحی روی نیازهای مشتری داشته باشد. قبل از نگارش محتوای تبلیغ به این فکر کنید که دقیقاً چه چیزی ذهن کارمند اجاره‌نشین شما را درگیر کرده است؟ پیدا کردن خانه در محله‌ای خاص، مبلغ رهن و اجاره، امکانات واحد مد نظر و مواردی از این قبیل جای مانور دادن دارند و می‌توانند مستقیماً به دغدغه‌های مشتری شما اشاره کنند. علاوه بر این، اگر بخواهید مخاطب را بیشتر درگیر کنید می‌توانید با آنالیز و به دست آوردن اطلاعات جامعه آماری از اسم مشتری و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند استفاده کرده و یک پیام سفارشی برایش بفرستید.

۵ نکته مهم بهترین تبلیغات برای املاک

برای پیاده‌سازی بهترین تبلیغات برای املاک باید اول از همه نوع کمپین تبلیغاتی را مشخص کنید. بسیاری از روش‌های مارکتینگ در حوزه املاک هم کاربرد دارند و دستتان باز است تا از ابزارهای گوگل برای این کار استفاده کنید. مرحله بعدی جلب توجه مشتری و محاسبه هزینه‌های کلی‌ست که با چینش استراتژی مناسب و کمک گرفتن از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ شناخته‌شده به نتیجه مطلوبی ختم خواهد شد. بنابراین حالا که با پیش‌نیازهای شروع یک تبلیغ املاکی آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با رعایت ۵ نکته زیر وارد عمل شوید.

۱. انتخاب نوع تبلیغ

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک

اول از همه باید بررسی کنید و ببینید که کدام یکی از انواع تبلیغات کلیکی بیشترین بازدهی را برای املاک شما دارد. به طور کلی شما می‌توانید ازگوگل ادز، سوشال مدیا و پیامک برای جلب توجه مخاطبان استفاده کنید و از هر کدام به نحوی سود ببرید.

مثلاً اجرای کمپین‌های گوگل ادز تأثیر زیادی در ورودی سایت شما داشته و کلی مشتری را از طریق عبارات جستجو با خدمات شما آشنا می‌کند. هزینه این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه است و یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی برند به افرادی‌ست که هنوز مشتری شما نیستند. شبکه‌های اجتماعی خاصی مثل اینستاگرام هم ثابت کرده‌اند که روش خوبی برای تبلیغ خانه و ملک هستند. استفاده از این روش نیز هزینه خاصی برای‌تان ندارد و فقط به چند استراتژی جذب فالوور وابسته است. در آخرهم می‌رسیم به بازاریابی پیامکی که مانند یک بانک اطلاعاتی قوی برای‌تان عمل می‌کند. با کمک وب‌سرویس‌های پیامکی می‌توانید اطلاعات تماس کاربرانی که در سایت‌تان عضو می‌شوند را دسته‌بندی کرده و از این داده‌ها برای ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده استفاده کنید.

جهت بررسی انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکارهای مختلف کلیک کنید.

۲. جلب اعتماد مشتریان

راه‌اندازی سایت می‌تواند اعتبار شما را برای مشتریان چندین برابرکند. اکثر مخاطبان دوست دارند از جایی خدمات بگیرند که ریشه و پایه محکمی داشته باشد. مخصوصاً وقتی بحث خانه و ملک می‌شود، اعتماد کردن به وب‌سایت بنگاه‌ها خیلی راحت‌تر از اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی است. چون در وبسایت اطلاعات دقیقی از صاحب سایت، آدرس و شماره تلفن مشاور املاک را دارید، در صورتی که آگهی‌های معمولی هیچ تضمینی از بابت واقعی بودن محتوای درج‌شده به شما نمی‌دهند. علاوه بر این، داشتن وب‌سایت این حس را به مخاطب القا می‌کند که راهی قانونی برای پیگیری شکایت‌ها و نارضایتی‌هایش دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد بازاریابی در سوشال مدیا یا پیامک‌های تبلیغاتی را دارید، حتماً به سایت‌تان هم اشاره کنید تا مشتری بتواند از صحت خدماتی که به او پیشنهاد کرده‌اید اطمینان حاصل کند.

۳. بودجه و هزینه تبلیغات

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک

هدف از هزینه کردن برای تبلیغات افزایش بازدید سایت املاک و جلب توجه مشتری‌ست. بسته به اینکه به چه میزان رشد نیاز دارید و چه بازه زمانی (بلند یا کوتاه) برایش تعیین کرده‌اید، هزینه‌های متفاوتی شامل حالتان می‌شود. به طور کلی راه‌اندازی سایت و اجرای کمپین‌هایگوگل ادز از یک سمت به رای‌تان خرج می‌تراشد و از سمت دیگر اجرای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را دارید که آن هم بدون هزینه نیست. نکته‌ای که وجود دارد این است که با تدوین یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌توانید همه این هزینه‌ها را کاهش دهید و بودجه تبلیغات را در عین داشتن بیشترین بازدهی کم کنید. البته این کار نیازمند دانش تخصصی در زمینه پیاده‌سازی کمپین‌های گوگل ادز است تا با آشنایی الگوریتم‌های تخمین قیمت گوگل و نگارش محتوای جذاب و درگیر کننده، نرخ تبدیل را بالا ببرید.

۴. استراتژی مناسب برای تبلیغات

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک بر محور یک تدوین استراتژی بازاریابی قوی می‌چرخد. برای پیاده‌سازی یک استراتژی هدفمند باید نیازهای مشتری را بشناسید، شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌اش را تشخیص دهید و براساس این دو نکته یک کمپین راهبردی تعریف کنید. بنابراین می‌توان گفت که میزان شناخت شما از مشتری در این مرحله تاثیر زیادی بر کیفیت تبلیغاتتان دارد. اگر بتوانید نیازها و خواسته‌های مشتری را در کنار فاکتورهای دیگری مثل سن، محل سکونت، درآمد، تحصیلات و جنسیت قرار دهید، تدوین استراتژی برایتان کاری نخواهد داشت. از طرفی با کمی آنالیز رقبا و بررسی بازار املاک متوجه می‌شوید که کدام کانال‌ها برای تبلیغ مناسب‌ترند؛ مثلاً انتخاب شبکه اجتماعی لینکدین برای پیدا کردن خانه خیلی منطقی نیست، در حالی که اینستاگرام امتحانش را در این زمینه پس داده و بستر خوبی برای تبلیغات املاک است.

انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسب

این روزها آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ کار تبلیغات را برای ما ساده کرده‌اند. این شرکت‌ها تیم متخصص و مهارت‌های بازاریابی خود را در اختیار ما می‌گذارند و با کمک روابط و منابعی که به آن دسترسی دارند بهترین کمپین تبلیغاتی را برای ما به اجرا درمی‌آورند. از طرفی چون تبلیغات آنلاین مبحثی تقریباً جدید محسوب می‌شود، خیلی از کسب‌وکارها در زمینه تبلیغات مجازی سررشته نداشته و به مشاوره نیاز دارند. اینجاست که انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ هم کیفیت کمپین را بالا می‌برد و هم تضمین می‌کند که تمام هزینه‌ها به بهترین شکل ممکن تبدیل به نتیجه شوند.

خدمات دارت برای تبلیغات املاک

آژانس تبلیغات دیجیتال دارت یکی از آژانس‌های فعال در زمینه تبلیغات املاک است که سال‌ها تجربه موفقیت‌آمیز کمپین‌های گوگل و همکاری نتیجه‌بخش با برندهای معروف را در کارنامه خود دارد. دارت خدمات دیجیتال مارکتینگ متنوعی را در زمینه طراحی سایت، تولید محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات گوگل و سئو سایت در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. بنابراین اگر در انتخاب بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک دودل هستید، آژانس دارت با بهره‌مندی از تیم متخصص و شبکه‌های تبلیغاتی متنوع مشاور اصلی شما در این مسیر خواهد بود.

سوالات متداول در مورد بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک

بهترین روش تبلیغ آنلاین برای املاک چیست؟

با داشتن سایت شما می‌توانید از روش‌های مختلفی مثلگوگل ادز، شبکه‌های اجتماعی و پنل‌های پیامکی به تبلیغ املاک بپردازید.

در حال حاضر بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغ املاک کدام است؟

اینستاگرام علاوه بر پرطرفدار بودن به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات ملک و تصاویر را در کنار هم به مشتری نمایش داده و به بهترین شکل خودتان را تبلیغ کنید.

پنل پیامکی چطور به تبلیغات املاک کمک می‌کند؟

در سرویس‌های پیامکی با هدف‌ قرار دادن مخاطبان براساس محل زندگی، سن و درآمد می‌توانید تبلیغ‌تان را به نیاز مشتری نزدیک‌تر کنید.

جهت دریافت مشاوره در مورد بهترین روش تبلیغات آنلاین برای املاک رایتینگ، فرم مربوطه را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

اولین قدم جهت پیاده‌سازی بهترین تبلیغات برای املاک داشتن یک وب‌سایت جذاب و قابل اعتماد است. سایت‌ها نه تنها می‌توانند خیال مشتری را از صحت خدمات شما راحت کنند، بلکه به عنوان بستری برای تبلیغات متفاوت نیز استفاده می‌شوند. کمپین‌های گوگل ‌ادز و سوشال مدیا دو مورد از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای تبلیغ در حوزه املاک بوده و نیاز به زبانی مشترک بین شما و مشتری دارند. این اشتراک تنها از طریق تجربه شخصی یا آنالیز مخاطب بدست می‌آید که کمک گرفتن از آژانس‌های مارکتینگ در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *