۷ مزیت ادغام مارکتینگ اتومیشن در سیستم crm چیست ؟

crm چیست
فهرست مطالب

با افزایش روزافزون استراتژی‌های و کانال‌های بازاریابی راهکار سرپا ماندن کسب‌وکارتان چیست؟ این روزها اتومیشن مارکتینگ سروصدای زیادی در بین شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی به راه انداخته است. کاهش خطای انسانی در اجرای کمپین‌ها برای افزایش فروش و جذب مخاطب هدف یکی از مزیت‌های مارکتینگ اتومیشن است. شما باید داده‌های درستی به این سیستم مدیریت بازاریابی بدهید. اینجا crm به کمک‌تان خواهد آمد. سیستم crm داده‌های حاصل از لیدها را برای بهبود روابط مشتریان سازماندهی می‌کند.

حالا اگر این دو سیستم با هم ادغام شود چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟ در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ دارت می‌خواهیم به نحوه ادغام این دو سیستم و مزایای ادغام آن بپردازیم.

سیستم crm چیست؟

سیستم crm

در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکارتان نیازی به مدیریت مشتریان انگشت‌شمار را ندارید. ولی با مرور زمان و افزایش مشتری با مشکل مدیریت آن‌ها روبرو خواهید شد. همچنین نمی‌دانید داده‌های مشتریان را چطور مرتب کنید. چطور اعضای تیم به آن اطلاعات و داده‌ها دست یابند؟

سیستم crm چیست؟ سیستم crm یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است. در گذشته این سیستم فقط برای بخش فروش سازمان کاربرد داشت. ولی امروز از آن در تمام کارهای اداری، تعامل با مشتری و فروش محصولات حاصل از قیف فروش نقش دارد. اگر بخواهیم یک سازمان را برای تعامل بیش‌تر با مشتری مدیریت کنیم، از زمان بازاریابی ایمیلی تا تعامل با مشتری تمام اطلاعاتی که از او بدست آورده‌ایم به شکل داده در crm ذخیره می‌شود و اعضای تیم سازمان نیز به آن دست می‌یابند. بهینه‌سازی تعامل با مشتریان، افزایش فروش، رضایت مشتریان و تسهیل در فرآیندهای ارتباط بین مشتری و سازمان از جمله مزایا و ویژگی‌های crm است.

بنابراین اعضای تیم شما به راحتی می‌تواند با مراجعه به قسمت ذخایر اطلاعات مشتری در crm، داده‌هایی از جمله آخرین خرید، زمان مراجعه به وبسایت و محصول موردعلاقه او بدست ‌آورد.

همچنین سیستم crm رفتار مشتریان بالقوه و وفادار را در شبکه‌ اجتماعی، وبسایت و ایمیل ردیابی کرده و داده‌هایی برای تعامل بیش‌تر با او به شما می‌دهد.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ محصول در بازار وجود دارد و فضا به هم ریخته است که ما را مجبور به نوشتن این راهنما کرد.

crm و مارکتینگ اتومیشن چطور با هم کار می‌کنند؟

سیستم crm چیست

crm و مارکتینگ اتومیشن از ابزارهای قدرتمند در عرصه بازاریابی خودکار و مدیریت ارتباط با مشتری در هر سازمان است. در نرم‌افزارهای مارکتینگ اتومیشن فرآیندهای تکراری بازاریابی برای نرخ تبدیل بازگشت مشتری به صورت خودکار قابل اجرا است. ولی در crm می‌توان تعامل و ارتباط با مشتریان و فروش را مدیریت کرد. حالا فکر کنید اگر این دو ابزار اگر با هم ادغام شوند، چه ترکیب معجزه‌آسایی خواهد شد. برای اینکه بتوانید این دو ابزار را با هم ادغام کنید باید آن‌ها را همسو و هم‌راستا کنید تا عملکرد یکپارچه داشته باشند. بنابراین crm یک منبع داده برای اجرای بهتر کمپین‌ها و مدیریت مؤثر اعضای تیم برای تعامل بهتر و اتوماسیون بازاریابی راه به اشتراک‌گذاری پیام‌های شخصی‌سازی با مشتری است.

برای اطلاع از نحوه همکاری اتوماسیون بازاریابی و سیستم crm باید ابتدا با تفاوت‌های آن‌ها با هم آشنا شوید. CRM ابزار فروش و اتوماسیون بازاریابی ابزار تولید (لید) سرنخ و گسترش آن است. اگر این دو ابزار با هم ادغام شوند، این مزایا را دارد:

  • افزایش شانس تبدیل لید از طریق پاسخ سریع به مشتریان
  • اجرای گزارش‌های حاصل از بازاریابی حلقه بسته
  • اختصاص امتیاز به لیدها (سرنخ‌ها)
  • ارائه سرنخ حاصل از یکپارچه‌سازی سفر مشتری
  • ارائه تصویر دقیق از سفر مشتری به اعضای تیم و افزایش کارکرد کارمندان سازمان
  • ارسال پیام‌های شخصی‌سازی به مخاطب هدف برای گسترش و حفظ سرنخ‌ها

مزایای استفاده از CRM با اتوماسیون بازاریابی

در گذشته وقتی اولین بار اتوماسیون بازاریابی خودکار وارد بازار شد. فقط کسب‌وکارهای بزرگ با درآمد بالا مجهز به این سیستم شدند. امروز با اطلاع از مقدار سودآوری حاصل از آن شرکت‌های کوچک نیز از این روش بازاریابی خودکار استفاده کرده و به سوددهی رسیدند. محبوبیت اتوماسیون بازاریابی در کنار سیستم crm به‌سرعت فراگیر شد. تقریبا ۸۰ درصد کسب‌وکارها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از این سیستم استفاده می‌کنند. مزایای آن از قرار زیر است:

ایجاد لید های با کیفیت

اتوماسیون بازاریابی پتانسیل شرکت را برای دستیابی به لید (سرنخ)‌ با کیفیت افزایش می‌دهد. جمع‌آوری داده، تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان و کمپین‌های بازاریابی هدفمند از جمله عوامل تأثیرگذار در اتوماسیون بازاریابی است.

یکی دیگر از مزیت‌های ایجاد لید توسط این سیستم، محاسبه امتیازات سرنخ است. این محاسبات مشخص می‌کند که چه نوع مشتریان بالقوه‌ای به مشتری وفادار تبدیل شده است. این مزیت باعث انتخاب درست کانال‌سازی برای ایجاد کمپین خواهد شد. افزایش فروش، افزایش سودآوری و رونق کسب‌وکار از دیگر مزایای ایجاد لید با کیفیت توسط اتوماسیون بازاریابی است.

مدیریت موثر لیدها

اتوماسیون بازاریابی توانایی برقراری ارتباط با مشتریان را در هر مرحله از سفر را برای ارسال پیام هدفمند در کسب‌وکار شما فراهم می‌کند. از دیگر  اتوماسیون بازاریابی در این قسمت شامل موارد زیر است:

  • حذف داده‌های تکراری
  • جمع‌آوری داده‌های مشتریان و ردیابی این اطلاعات

صرفه جویی در زمان و هزینه

اگر هنوز از سیستم مدیریت بازاریابی دستی برای ارسال ایمیل و یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، در واقع زمان ارتباط بیش‌تر با مشتری را از خود گرفته‌اید. اتومیشن مارکتینگ در صرفه‌جویی وقت و هزینه بهترین عملکرد را نسبت به سیستم crm دارد و در عین حال به حفظ منافع کسب‌وکار کمک می‌کند:

  • تضمین تعاملات با مشتری در عین صرفه‌جویی در وقت و هزینه
  • بهینه‌سازی مدیریت فایل‌های مشتریان
  • پیگیری موفقیت‌آمیز کمپین‌ها و رفتار مشتریان

افزایش شخصی سازی

براساس تحقیقات، مشتریان بیش‌تر از خدمات شخصی‌سازی استفاده می‌کنند. درحالی‌که سیستم crm برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی عملکرد بهتری دارد. پس برای ایجاد سرنخ‌های جدید دچار کاستی‌ است. اینجاست که اتوماسیون بازاریابی به کار می‌آید. ردیابی، نظارت و تعامل با مشتریان احتمالی از نتایج ادغام این دو سیستم با هم است.

زمانی یک روش بازاریابی کارآمد است که سرنخ‌های خود را براساس مجموعه وسیعی از جمعیت‌شناسی به گروه‌های متعدد تقسیم کنید. تقسیم‌بندی استاندارد سازمان را در امر ارسال ایمیل، تبلیغات هدفمند و پیام ها به مخاطبان هدف یاری می‌کند.

کسب بینش های ارزشمند از مشتریان

بینش مشتریان در زمان تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار بسیار مهم است. شما می‌توانید به شکل زیر بینش مشتری را ارزشمند سازید:

  • درک رفتار مشتریان هنگام خرید آنلاین
  • نحوه تعامل آن‌ها با شرکت یا سازمان
  • کسب داده‌های مشتریان برای ایجاد یک کمپین موفق بازاریابی

همگام شدن تیم بازاریابی و فروش

زمانی همکاری موفق بین تیم بازاریابی و فروش اتفاق می‌افتد که از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنیم. چراکه سیستم crm نقص‌هایی در این زمینه دارد. با ادغام crm با اتوماسیون بازاریابی می‌توان داده‌ها را در یک پوشه و یک فضای خودکار نگهداری کرد. شرکت‌های زیادی crm را با اتوماسیون خودکار اجرا می‌کنند. البته هر سازمانی می‌تواند بخش موردنیاز خود را به این اتوماسیون متصل و داده‌های یک یا چند بخش را ذخیره کند.

اندازه گیری نرخ ROI

اندازه‌گیری نرخ roi یا نرخ بازگشت سرمایه یکی دیگر از دستاوردهای اجرای crm در اتوماسیون بازاریابی است. اتومیشن مارکتینگ به شما در امر بازگشت سرمایه قابل قبول از طریق اجرای کمپین‌ها کمک می‌کند. roi در واقع میزان موفقیت در یک کمپین را محاسبه می‌کند که نرخ بازگشت سرمایه یکی از آن‌ها است. حالا اتومیشن مارکتینگ به‌صورت خودکار گزارشی از میزان موفقیت حاصل از کمپین را به شما می‌دهد.

نکات مهم در ادغام موفق crm با ابزارهای مارکتینگ اتومیشن

ادغام crm , اتومیشن

سیستم crm پایگاه داده برای پاسخ بهتر به مشتریان و بهبود فروش و اتوماسیون بازاریابی به تسهیل امور بازاریابی داخلی سازمان می‌پردازد و مهم‌ترین تفاوت crm با اتومیشن مارکتینگ به‌حساب می‌آید. اگر بخواهیم به نتایج مناسبی از ادغام این دو سیستم برسیم، باید به یکپارچه‌سازی آنها بپردازیم. در ادامه می‌توانیم با استفاده از موارد زیر به ادغام بهتر این دو سیستم برای رونق کسب‌وکارمان دست یابیم:

پیام رسانی بازاریابی و فروش خود را شخصی سازی کنید

با ادغام این دو سیستم می‌توانید پیام‌های شخصی‌سازی شده حاصل از سرنخ را به مخاطبین هدف خود ارسال کنید. برای مثال crm داده‌های جمعیت‌شناختی مشتری را به اتوماسیون بازاریابی منتقل کرده و به این شکل می‌توان پیام مناسب را آماده و برای او ارسال کرد. با این عملکرد با یک تیر دو نشان زده‌اید:

  • افزایش کارکرد تیم فروش با حذف کارهای خسته‌کننده
  • ارائه کمپین و تبلیغات پولی توسط تیم بازاریابی با استفاده از این داده‌ها

سیستم امتیازدهی لید را تعریف کنید

براساس تحقیقات هر چقدر سرعت عمل شما در پاسخ به لید‌ها بالاتر باشد، امکان تبدیل مشتری احتمالی به خریدار واقعی بیش‌تر است. با کمک ادغام این دو پلتفرم می‌توانید مشتریان احتمالی را شناسایی کنید و برای آن‌ها پیام‌های بازاریابی هدفمند ارسال کنید.

موارد تکراری را حذف کنید

عدم همپوشانی اتوماسیون بازاریابی و سیستم crm یکی از نکات مهم در ادغام این دو پلتفرم است. چراکه باعث سردرگمی مشتریان و بهم‌ریختگی در اتوماسیون بازاریابی سازمان نیز خواهد شد. از مزایای یکپارچه‌سازی این دو سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف موارد تکراری (عدم ورود دوباره اطلاعات مشتری)
  • کاربری آسان
  • جمع‌آوری داده‌های مرتبط با سازمان و مشتریان

برای شروع و تنظیم عملکرد آماده شوید

بعد از ادغام اتوماسیون بازایابی با سیستم crm ممکن است نیاز به تغییرات استراتژیک باشد. در این زمان باید یک برنامه قوی برای شناسایی، پیاده‌سازی و رسیدگی به آن تغییرات را در دستور کار قرار دهید. در این صورت تمام تلاش‌های شما در بخش بازاریابی و فروش کارآمد و نتیجه‌بخش خواهد شد.

راهکار ادغام crm با مارکتینگ اتومیشن در ایران چیست؟

مارکتینگ اتومیشن یک پلتفرم خودکار بازاریابی برای مدیریت کمپین، افزایش کارایی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی خودکار است. چالش بیش‌تر کسب‌وکارها اجرای کمپین‌ها به نحواحسن است. اگر سازمان‌ بتواند یک اتوماسیون خودکار برای اجرای برنامه‌های بازاریابی خود بسازد، راهی به سوی موفقیت در پیش گرفته است. چراکه اعضای تیم بازاریابی تمرکز خود را برای اجرای برنامه‌های خلاقانه صرف می‌کند. همچنین خطای انسانی در اجرای کمپین‌ها کاهش پیدا می‌کند. سیستم خودکار بازاریابی طبق زمانبندی برنامه‌ها را به‌طور منظم اجرا و ارسال می‌کند.

آژانس تبلیغاتی دارت با دغدغه رونق‌دهی به کسب‌وکارها  وب اینگیج را به عنوان راهکار اساسی ادغام این دو سیستم معرفی می‌کند. نرم‌افزار وب اینگیج یک سیستم مدیریت بازاریابی خودکار است.

 

  • جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات با سیستم crm (عوامل جمعیت‌شناختی، رفتاری و روانشناختی) مشتری
  • انتقال داده‌ها به اتوماسیون بازاریابی وب اینگیج
  • مدیریت کمپین‌های ایمیلی و ارسال پیام‌های بازاریابی
  • تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان وفادار
  • افزایش فروش، برندسازی و تعامل بیش‌تر با مشتریان هدف

با همه این پیش‌فرض‌ها دارت معتقد است که مارکتینگ اتومیشن نه تنها به ساختار دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارها صدمه نمی‌زند و نیروهای آن‌ها را بیکار نمی‌کند بلکه مارکتینگ اتومیشن می‌تواند موجب رشد و شکوفایی و هدفمند‌تر شدن فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارها شود.

دارت به عنوان نماینده رسمی وب‌اینگیج در ایران و تجربه پیاده‌سازی چندین پروژه موفق مارکتینگ اتومیشن برای برندها و کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ، آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران را بسیار روشن ارزیابی می‌کند.

دارت جامع ترین پلتفرم سرویس اتومیشن ایرانی

سوالات متداول در مورد ادغام سیستم CRM با مارکتینگ اتومیشن

بهترین راهکار ادغام اتومیشن مارکتینگ و سیستم crm چیست؟

وب اینگیج یک ابزار ادغام این دو سیستم است. می‌توانید داده‌های مرتبط با مشتری را به این اتوماسیون تزریق کنید. برنامه‌های هدفمند بازاریابی خود را با این ابزار اتوماتیک مدیریت کنید.

تفاوت crm و سیستم مدیریت کمپین‌ها چیست؟

سیستم crm یک ابزار برای بهبود روابط مشتریان و اتومیشن مارکتینگ تسهیل برنامه‌های بازاریابی برای اجرای کمپین‌ها است.

جهت دریافت مشاوره در مورد  ادغام CRM با مارکتینگ اتومیشن، این فرم را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

برای یک کسب‌وکار موفق باید از ابزارهای نوین در دنیای فروش محصولات استفاده کرد. چراکه نمی‌توان یک رقابت نتیجه‌بخش با رقبای خود داشته باشید. در این مقاله دارت ادغام سیستم crm و اتوماسیون بازاریابی راهکاری برای رونق کسب‌وکار به شما معرفی شد:

  • سیستم crm : بهبود روابط مشتری و پاسخ درست به مشتری
  • اتوماسیون بازاریابی: تسهیل امور داخلی بازاریابی به صورت خودکار (مدیریت و اجرای کمپین‌ها)
  • نتایج ادغام اتوماسیون بازاریابی و crm: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، افزایش فروش، بهبود روابط با مشتری، حذف موارد تکراری در اجرای امور بازاریابی، هماهنگی تیم فروش با تیم بازاریابی، افزایش کارایی اعضای تیم.

همچنین در صورت ادغام این دو سیستم با هم می‌توان به مشتریان بیش‌تری دست یافت. اعضای تیم شما تغییراتی در وظایف‌شان صورت گرفته و می‌توانند از خلاقیت خود استفاده کنند و برنامه‌های ویژه و خلاقانه‌ای برای جذب مخاطب هدف ارائه دهند.

با انتخاب روش‌های نوین در بازاریابی از رقبای خود پیشی بگیرید، کیفیت کار را بالا و حجم کار را کاهش دهید. با این ترفند می‌توانید بسیاری از هزینه‌های اضافی بازاریابی و تبلیغات خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات