تبلیغات گوگل ادز چیست و چطور کار می کند؟ - ۷ مزیت تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات گوگل ادوردز

گوگل ادز چیست؟ اگر به تازگی وبسایتی راه اندازی کرده اید و می خواهید از طریق آن، محصولات و خدمات خود را به کاربران عرضه کنید، به تبلیغات مختلفی همچون گوگل ادز نیاز دارید. اما نکات اجرای گوگل ادز چیست؟

در قدم اول، تبلیغ شما باید هدفمند باشد و مخاطب اصلی را هدف بگیرد. یعنی با استفاده از آن، به تعداد بیشتری از مخاطبان اصلی خود دسترسی داشته باشید. در گام بعد، تبلیغ باید سودمند باشد تا برای مخاطب ارزش ایجاد کند. با استفاده از چنین تبلیغی، می توانید با حداقل هزینه، حداکثر کاربران ممکن را جذب کنید. این دو مورد، کمک می کنند تا تبلیغات بهتری داشته باشید؛ البته همه نکات در این موارد خلاصه نمی شود.

گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغات آنلاین است که توسط گوگل ارائه شده است. این ابزار به تبلیغ دهندگان کمک می کند تا تبلیغات گوگل خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهند. در ادامه، نکاتی را برای آشنایی بیشتر با این ابزار و روش کار آن بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چیست

به زبان ساده، گوگل ادز یا گوگل ادوردز سابق، یکی از خدمات شرکت گوگل است که به عنوان ابزاری برای تبلیغ آنلاین در فضای اینترنت استفاده می شود. این ابزار، ارتباط بین کاربران، کسب و کارها و رسانه های اینترنتی را ایجاد می کند. Google Ads نمونه ای از تبلیغات پولی به حساب می آید. شاید بسیاری از افراد فعال در حوزه بازاریابی و تبلیغات آنلاین، آن را به عنوان تبلیغات کلیکی گوگل هم بشناسند.

در تبلیغات پولی، تبلیغ کننده در ازای هر کلیک (PPC) یا هر ایمپرشن (CPM) کاربر، مبلغی را پرداخت می کند. استفاده از گوگل ادز با برچسب AD”” در کنار آدرس سایت نشان داده می شود. اما روش کار تبلیغات گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چطور کار می کند؟

تبلیغات گوگل ادز بر اساس سیستم مزایده عمل می کند. در گوگل ادز همه چیز حول محور کلمه کلیدی و هزینه پیشنهادی برای آن می چرخد. هدف گوگل، نشان دادن مرتبط ترین نتیجه با جستجوی کاربر است؛ حتی در تبلیغات کلیکی و پولی. گوگل دو معیار مهم برای نمایش هر تبلیغ به کار می گیرد. اولین معیار، هزینه پیشنهادی شما برای نمایش تبلیغ است.

اما دومین معیار، امتیازی است که تبلیغ شما از گوگل دریافت می کند. این امتیاز که با عنوان کوالیتی اسکور (quality score) شناخته می شود، تاثیر مهمی در بالا بردن رتبه سایت و محل نمایش تبلیغ دارد. حتی این امکان وجود دارد که با افزایش امتیاز کیفی، بتوانید با هزینه ای کمتر، تبلیغ خود را به نمایش بگذارید. گوگل در محاسبه امتیاز کیفی تبلیغ، به معیارهای مختلفی همچون صفحه فرود، کپی و شعار تبلیغاتی کمپین، نوع CTA، تجربه کاربر و … دقت می کند.

هزینه تبلیغات گوگل ادز چقدر است؟

هزینه تبلیغات گوگل

ساخت اکانت گوگل ادز رایگان است و برای نمایش تبلیغ در گوگل، هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. شما فقط به ازای هر کلیک یا اقدام کاربر هزینه می پردازید. هزینه هر کلیک بسته به نوع کلمه کلیدی متفاوت است. هر چه قدر میزان رقابت در یک کلمه کلیدی خاص بیشتر باشد، برای موفقیت در مزایده و رسیدن به رتبه های برتر گوگل، باید هزینه بیشتری بپردازید.

اما برای محاسبه بودجه لازم جهت اجرای کمپین تبلیغاتی گوگل ادز، باید به چند نکته دقت کنید. از جمله آن ها، می توان به میزان رقابت در کلمات کلیدی مختلف، بیشترین مبلغ پیشنهادی شما برای هر کلیک، نرخ کلیک (CTR) و Quality Score اشاره کرد.

تبلیغات گوگل ادوردز مناسب چه کسانی است؟

تا اینجا، با گوگل ادز و نحوه کار آن آشنا شدیم. حالا سوال اینجاست: آیا گوگل ادز برای همه کسب و کارها مناسب است؟ در پاسخ، باید گفت که با توجه به نوع پرداخت در این شیوه تبلیغاتی، کسب و کارهای بزرگ و کوچک می توانند از آن استفاده کنند. اما ممکن است برای همه به صرفه نباشد. گوگل ادز بیشتر برای کسب و کارهایی مناسب است که:

  • به تازگی فعالیت خود را شروع کرده اند و می خواهند در زمان کوتاهی، آگاهی از برند بیشتری در میان مخاطبان هدف خود ایجاد کنند.
  • در منطقه جغرافیایی یا زمانی خاص، قصد دارند مخاطبان خود را هدف بگیرند؛ مثلا در زمان عید نوروز یا فقط برای کاربران یک شهر خاص.

مزایای تبلیغات گوگل ادز چیست؟

شاید مهم ترین مزیت تبلیغات گوگل ادز، این است که به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان هدف خود را به طور دقیق تر پیدا کنند و بر روی آن ها تاثیر بگذارند. البته همه چیز به همین جا ختم نمی شود. در ادامه، توضیح می دهیم که چرا باید گوگل ادز را جدی بگیرید.

امکان هدف گذاری دقیق

با استفاده از گوگل ادز، می توانید به طور دقیق به مخاطب هدف خود دسترسی داشته باشید. برای مثال، وقتی کلمه کلیدی شما «خرید گیاه کاکتوس» باشد، کاربری را به سمت شما هدایت می کند که قصد خرید دارد و تصمیم خود را گرفته است. در این حالت، شانس شما برای فروش (در صورت داشتن محصول و خدمات با کیفیت و ارائه درست) واقعا بالاست.

اما وقتی کلمه کلیدی شما «گیاه کاکتوس» باشد، مخاطب بیشتری برای بازدید، به سایت تان می آید و این موضوع، به دیده شدن بیشتر کمک می کند. اما ممکن است الزاما به خرید منجر نشود. پس باید برای کمپین گوگل ادز خود، هدف گذاری دقیقی داشته باشید و متناسب با آن، مخاطب هدف، کلمه کلیدی و بودجه خود را تعیین کنید.

قابلیت کنترل بودجه

در گوگل ادز شما می توانید به طور دقیق بودجه خود را برای تبلیغات تنظیم کنید. اما اهمیت آن در گوگل ادوردز چیست؟ این موضوع، به شما کمک می کند تا هزینه های تبلیغاتی خود را در محدوده مشخصی مدیریت کنید.

در واقع، این شمایید که تعیین می کنید چقدر برای تبلیغات، هزینه شود. گوگل ادز هم متناسب با بودجه روزانه شما عمل می کند. البته ممکن است شما در یک روز بیش از مقداری که مشخص کرده اید، هزینه کنید؛ ولی در حالت کلی، هزینه های تبلیغات در یک ماه از سقفی که تعیین کرده اید، بیشتر نخواهد شد.

انعطاف پذیری زمانبندی

یکی دیگر از مزایای گوگل ادز، کنترل بر زمانبندی تبلیغات است؛ اما منظور از زمانبندی در تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟ در واقع به کمک این قابلیت، می توانید زمان هایی را که مخاطبان شما بیشترین تعامل را دارند، انتخاب کنید. این کار ممکن است بر اساس فعالیت آن ها در طول روز و هفته انجام شود.

به عنوان مثال، شما می توانید تبلیغات خود را در روزها و ساعاتی که مخاطبان بیشترین فعالیت را دارند، نمایش دهید و در زمان هایی که کمترین تعامل را دارند، غیرفعال کنید. این کار، کمک می کند تا تبلیغ در زمان های خاصی نشان داده شود و بودجه تبلیغاتی به هدر نرود.

پیش نمایش تبلیغات

پیش نمایش تبلیغ به قابلیتی اشاره دارد که کمک می کند تا قبل از نمایش عمومی تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل، محتوا و ظاهر نهایی آن را ببینید. این امکان، برای تبلیغ دهندگان اهمیت بالایی دارد. چون می توانند تبلیغ را از دید مخاطب بررسی کنند و اشکالات احتمالی را بهبود دهند.

بررسی و پیگیری نتایج تبلیغات

با استفاده از گوگل ادز می توانید داده های مربوط به رفتار کاربران و نتایج حاصل از اجرای کمپین تبلیغاتی دیجیتال را گردآوری و تحلیل کنید. اما فایده این کار برای تبلیغات در گوگل ادوردز چیست؟

جمع آوری و تحلیل داده های کمپین اجرا شده کمک می کند تا نقاط ضعف کار خود را پیدا کنید و بهبودهای لازم را در استراتژی تبلیغاتی ایجاد نمایید. برای این هدف، می توانید از ابزارهای تحلیلی گوگل استفاده کنید. این ابزارها به شما اطلاعاتی راجع به بازدیدکنندگان تبلیغ، تعداد کلیک ها، نرخ تبدیل و سایر معیارهای تبلیغاتی مهم ارائه می دهند.

امکان بهینه سازی مداوم تبلیغات

زمانی که داده های کمپین خود را جمع آوری و تحلیل کنید، به شما کمک می کند تا تبلیغات خود را به شکل مداوم بهینه تر کنید. در این مسیر، شما می توانید بر اساس داده های به دست آمده، تغییراتی در استراتژی تبلیغات دیجیتال خود ایجاد کنید و روند تبلیغات کسب و کارتان را بهبود ببخشید.

نتیجه بخشی سریع

رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج جستجوی گوگل، همیشه یکی از چالش های کسب و کارها در فضای دیجیتال بوده است. برای رسیدن به این هدف، دو راه اصلی وجود دارد. روش اول، اقدامات مربوط به سئو است. این کار، فرایندی زمانبر است؛ اما نتایج آن، برای مدت بیشتری باقی خواهد ماند.

تکنیک بعدی که در  مدت زمان کمتری نتیجه می دهد، استفاده از تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز است. درست است که این روش، بازدهی و نتیجه سریعی دارد؛ اما به محض توقف کمپین، از رتبه های برتر کنار می روید. البته برای کسی که از گوگل ادز استفاده می کند، رسیدن به نتایج خاص در زمان کوتاه اولویت دارد. بنابراین، برای چنین اهدافی بسیار مناسب است.

شروع تبلیغات گوگل ادز در دارت

انجام تبلیغات گوگل ادز، با وجود همه مزیت هایی که دارد، با مشکلاتی همراه است. این سرویس، برای کاربران ایرانی با محدودیت مواجه است. به همین دلیل، ممکن است اکانت برخی کسب و کارها با تمام موجودی آن، بسته شود. پس روش ایمن استفاده از گوگل ادز چیست؟

برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی، می توانید از خدمات گوگل ادز در دارت استفاده کنید. در این زمینه، امکان استفاده از مشاوره و خدمات تیم دارت وجود دارد. اگر قصد اجرای کمپین های گوگل ادز را دارید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

سئو بهتر است یا گوگل ادز؟

برای پاسخ به این سوال، نمی توان به طور قطعی نظر داد. جواب این سوال، به استراتژی ها و اهداف کسب و کار بستگی دارد. مسئله مهم، این است که هر کسب و کار شرایط خاصی دارد که با دیگری متفاوت است. بر خلاف گوگل ادز که نتایج سریع تری را ایجاد می کند، سئو و بهینه سازی وبسایت به مدت زمان طولانی تری نیاز دارد تا نتایج را ببینید.

سوالات متداول در مورد تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یکی از بزرگ ترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین است که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار می گیرد و برای استفاده از آن دانش و مهارت تخصصی لازم است.

نمایش تبلیغ در گوگل به چقدر زمان نیاز دارد؟

زمان مورد نیاز برای نمایش تبلیغ در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما در مجموع، فرایند آن سریع تر است.

جهت دریافت مشاوره در مورد گوگل ادز، این فرم را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

یکی از مهم ترین راه ها برای تبلیغات دیجیتال، استفاده از گوگل ادز است. با توجه به شیوه های پرداختی این روش، می توان از آن برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ استفاده کرد. در این مطلب، سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که گوگل ادز چیست و چطور کار می کند.

اگر شما قصد دارید برای کسب و کار خود از کمپین های تبلیغاتی گوگل استفاده کنید، می توانید از تیم دارت مشاوره بگیرید. برای این کار، کافی است با ما تماس بگیرید یا زیر این مطلب، کامنت بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات