انواع تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟ - مزایا و هزینه تبلیغات کلیکی در ۲۰۲۴

انواع تبلیغات کلیکی چیست؟ تبلیغات کلیکی گوگل یکی از محبوب ترین و مؤثرترین روش های بازاریابی دیجیتال است که به کسب و کارها کمک می کند تا با هدف گیری مخاطبان مناسب، سرعت ترافیک وبسایت خود را افزایش دهند. تبلیغات کلیکی گوگل بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) کار می کند، به این معنی که تبلیغ کنندگان تنها زمانی هزینه پرداخت می کنند که کاربران روی تبلیغات آن ها کلیک کنند. در ادامه این مطلب از دارت بیشتر با مقوله تبلیغات کلیکی و مزایا و معایب انواع آن ها آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل (Pay-Per-Click advertising یا Cost-Per-Click که به اختصار PPC یا CPC نامیده می‌شود) به عنوان یکی از انواع تبلیغات آنلاین ابزاری ارزشمند برای بازاریابی کسب‌وکارها است، به ویژه آن دسته از کسب‌وکارهایی که به دنبال افزایش سریع ترافیک و ترغیب مشتری به خرید هستند. بازاریابی و مارکتینگ با استفاده از تبلیغات کلیکی زمانی می‌تواند بسیار سودآور باشد که یک استراتژی بازاریابی مناسب پیاده‌سازی شود و از ویژگی‌های یک تبلیغات کلیکی خوب در آن استفاده شود. آگاهی داشتن از انواع تبلیغات کلیکی گوگل و مناسب‌ترین نوع آن برای کسب‌وکار و همچنین زمانی که باید از آنها استفاده شود ضروری است. زمانی که اطلاعات شما در این زمینه  زیاد باشد، می‌توانید یک استراتژی مناسب برای تبلیغات کلیکی پیاده‌سازی کنید که اهداف بازاریابی شما را دربرمی‌گیرد. ضمن این که یک آژانس تبلیغات کلیکی در گوگل خوب همیشه برای درک اهداف تجاری شما زمان می‌گذارد و بهترین تبلیغات را برای شما پیشنهاد می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به انواع تبلیغات کلیکی گوگل بپردازیم.

اهمیت تبلیغات کلیکی گوگل برای کسب و کارها

نمونه هایی از اهمیت تبلیغات کلیکی گوگل برای کسب و کارها عبارتند از:

  • افزایش آگاهی از برند: تبلیغات کلیکی گوگل به کسب و کارها کمک می کند تا نام تجاری خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهند.
  • جذب مشتریان جدید: تبلیغات کلیکی گوگل به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان جدیدی را جذب کنند و سهم بازار خود را افزایش دهند.
  • تقویت فروش: تبلیغات کلیکی گوگل به کسب و کارها کمک می کند تا با افزایش فروش خود، درآمد بیشتری کسب کنند.

تبلیغات کلیکی گوگل یک روش مقرون به صرفه برای بازاریابی آنلاین است. همانطور که گفتیم تبلیغ کنندگان تنها زمانی هزینه پرداخت می کنند که کاربران روی تبلیغات کلیکی آن ها کلیک کنند. این امر به کسب و کارها کمک می کند تا کنترل بهتری بر هزینه های بازاریابی خود داشته باشند.

اگر به دنبال افزایش ترافیک وبسایت، جذب مشتریان جدید و تقویت فروش خود هستید، رفتن به دنبال نمونه تبلیغات کلیکی می تواند یک راه حل عالی برای شما باشد.

همه چیز درباره ۸ نوع تبلیغات کلیکی گوگل

در ادامه با هشت مورد از رایج‌ترین انواع تبلیغات کلیکی گوگل آشنا می‌شویم که در حال حاضر در دسترس کسب‌وکارها هستند:

۱. تبلیغات در جستجو (سرچ ادز)

۲. تبلیغات نمایشی

۳. تبلیغات بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ ادز)

۴. تبلیغات ویدیویی

۵. تبلیغات شاپینگ (شاپینگ ادز)

۶. تبلیغات کلیکی پلتفرم‌های اجتماعی (Paid Social ads)

۷. تبلیغات جیمیلی (Gmail sponsored ads)

۸. تبلیغات کلیکی آمازون

۱. تبلیغات در جست‌وجو (سرچ ادز)

سرچ ادز

رایج ترین نمونه تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات در جستجو یا سرچ ادز است. اکثر کسب‌وکارهایی که می‌خواهند تبلیغات کلیکی را آزمایش کنند و ببینند که چقدر نتیجه‌بخش است، از سرچ ادز استفاده می‌کنند. در این نوع تبلیغات کلیکی، تبلیغ‌کنندگان، کلمات کلیدی مورد نظر خود را که می‌خواهند تبلیغاتشان با آن کلمات نمایش داده شود، انتخاب می‌کنند. سپس به گوگل ادز می‌گویند که وقتی کاربر کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کرد، چه متن تبلیغاتی را برای وی نشان دهد؛ علاوه بر این، همچنین حداکثر مبلغی را که در صورت کلیک کاربر روی تبلیغ حاضر است بپردازد را هم وارد می‌کند.

سرچ ادز از یک سیستم حراج برای تصمیم‌گیری در مورد سفارش پرداختی تبلیغ‌کننده در صفحه و میزان پرداخت استفاده می‌کند. این نوع تبلیغات کلیکی، میزان سختی و رقابت کلمه کلیدی و همچنین سایر عوامل کیفیت را در نظر می‌گیرد.

لینک وبسایت‌هایی که از سرچ ادز استفاده کرده‌اند، می‌تواند هم بالاتر و هم پایین‌تر از وبسایت‌های بدون تبلیغات (سرچ ارگانیک) ظاهر شوند. کلمه “Ad”  در سمت راستی بالای آگهی‌های کلیکی مشخص است.

معمولاً وب‌سایت‌هایی که از سرچ ادز برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده می‌کنند، تبلیغات موتور جست‌وجوی گوگل به نام (Google Ads) را استفاده می‌کنند. اما گزینه دیگری هم برای تبلیغات سرچ ادز وجود دارد: استفاده از تبلیغات مایکروسافت برای تبلیغات کلیکی در موتور جستجوی بینگ! موتور جستجوی بینگ به اندازه گوگل در میان کاربران محبوبیت ندارد و حجم جست‌وجو در آن پایین‌تر است. در ماه مارس ۲۰۲۰، سهم بازار موتور جستجو برای گوگل ۹۱.۹۸٪ و برای Bing 2.55٪ بود. به همین دلیل، بینگ به طور کلی قیمت‌های کلیک پایین‌تری دارد و می‌تواند مکمل خوبی در کنار استفاده از سرچ ادز گوگل باشد.

پلتفرم‌های رایج برای سرچ ادز: تبلیغات گوگل و تبلیغات مایکروسافت

۲. تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی یا Display ads شکل دیگری از تبلیغات کلیکی است که در آن شما محصول یا خدمات خود را برای مشتریان بالقوه که در حال گشتن در اینترنت هستند، تبلیغ می‌کنید. تبلیغات نمایشی با تبلیغات سرچ ادز متفاوت است. در تبلیغات نمایشی، تبلیغ کسب‌وکار شما در معرض دید کاربرانی قرار می‌گیرد که در حال حاضر در جستجوی محصول یا خدمات شما هستند. بنابراین، تبلیغات نمایشی نرخ تبدیل کمتری نسبت به تبلیغ کلیکی سرچ ادز دارد و معمولاً قیمت‌ آن نیز نسبت به تبلیغات سرچ ادز پایین‌تر است.

گوگل ادعا می کند که بیش از ۲ میلیون سایت در شبکه نمایش تبلیغات گوگل یا Google Display Network  دارد و بیش از ۹۰ درصد از مردم به آن دسترسی دارند. تبلیغات نمایشی معمولاً برای برندهایی مناسب است که می‌خواهند آگاهی از برند (Brand Awareness) خود را افزایش دهند. بنابراین، اگر محصول نسبتاً ناشناخته‌ای دارید که می‌خواهید نسبت به آن آگاهی ایجاد کنید، تبلیغات نمایشی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

برای انجام تبلیغات نمایشی، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان از شبکه نمایش تبلیغات در گوگل (Google Display Network) استفاده می‌کنند؛ اما پلتفرم های تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای انجام تبلیغات نمایشی مانند Adroll و Criteo استفاده کنید.

پلتفرم های رایج برای تبلیغات نمایشی: Google Ads، Criteo و Adroll

۳. تبلیغات بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ ادز)

ریمارکتینگ

در کمپین‌های بازاریابی مجدد، تبلیغات کلیکی گوگل به این صورت است که کسب‌وکار شما به افرادی نشان داده می‌شود که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند. از آن جایی که کاربر قبلاً به نوعی به تجارت شما علاقه نشان داده است، کمپین بازاریابی مجدد یکی از انواع تبلیغات کلیکی بسیار سودآور است. این تبلیغ بیشتر برای بازگرداندن مشتریانی استفاده می‌شود که در آستانه انتقال مجدد به قیف فروش هستند. مخاطبانی که می‌توان از طریق یک کمپین بازاریابی مجدد گوگل ایجاد و هدف قرار داد، عبارتند از:

  • همه کاربران قبلی؛
  • کاربرانی که قبلاً از سایت خریداری کرده‌اند؛
  • کاربرانی که در خبرنامه ثبت نام کرده‌اند؛
  • کاربرانی که ویدیوهای یوتیوب کسب‌و‌کار شما را تماشا کرده‌اند؛
  • کاربرانی که سبد خرید باز دارند و خرید خود را رها کرده‌اند؛
  • کاربرانی که بیش از چند ثانیه معین در سایت شما بوده‌اند، اما خرید نکرده‌اند.

اغلب یک کمپین بازاریابی مجدد با استفاده از Google Ads انجام می‌شود و شامل نمایش تبلیغات تصویری به کاربران حین مرور وب سایت‌هایی است که بخشی از Google Display Network هستند. با این حال، می توانید از تبلیغات تصویری یا تبلیغات ویدیویی نیز برای بازاریابی مجدد برای کاربران استفاده کنید.

Google Ads یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است که اکثر تبلیغات کلیکی بازاریابی مجدد از طریق آن انجام می‌شود؛ اما گزینه‌های دیگری نیز برای تبلیغ‌کنندگانی وجود دارد که می‌خواهند از ریمارکتینگ برای کسب‌وکار خود استفاده کنند. Adroll، Criteo پلتفرم‌های محبوبی برای بازاریابی مجدد هستند. همچنین می‌توانید یک کمپین ریمارکتینگ در پلتفرم های اجتماعی پولی مانند فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین ایجاد کنید.

پلتفرم های رایج برای تبلیغات کلیکی بازاریابی مجدد: Google Ads، Criteo و Adroll

۴. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی به بخش مهمی از مدل های بازاریابی دیجیتال و تبلیغات کلیکی گوگل تبدیل شده‌‌اند. مزایای تبلیغات ویدیویی پولی نسبت به تبلیغات ویدیویی ارگانیک این است که می‌توانید ویدیوهای خود را در معرض دید افرادی قرار دهید که در حال حاضر از کسب و کار شما آگاه نیستند یا شما را دنبال نمی‌کنند.

اگر در بین انواع تبلیغات کلیکی به تبلیغات ویدیویی فکر می‌کنید، یوتیوب می‌تواند پلتفرمی عالی برای شروع کار باشد. یوتیوب ماهانه ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. برای این نوع تبلیغ کلیکی در یوتیوب هم می‌توانید از Google Ads استفاده کنید.

پلتفرم های رایج برای تبلیغات ویدیویی: گوگل ادز

۵. تبلیغات شاپینگ (شاپینگ ادز)

تبلیغات شاپینگ

یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی، گوگل شاپینگ (Shopping Ads) است که تقریباً شبیه به سرچ ادز عمل می‌کند و تبلیغات را در موتورهای جستجو نمایش می‌دهد؛ اما برخلاف تبلیغات کلیکی سرچ ادز، شاپینگ ادز حاوی تصویری از محصول تبلیغ شده، قیمت، عنوان و توضیحات محصول است. طراحی کمپین دیجیتال شاپینگ ادز می‌تواند توسط کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی انجام شود که محصولی برای فروش ندارند و کار آن‌ها خدماتی است.

کمپین‌های شاپینگ ادز یکی از سودآورترین انواع تبلیغات کلیکی برای کسب‌وکارها است، زیرا کاربر تصویری از محصول و قیمت آن را می‌بیند. در واقع، کاربران قبل از این که کلیک کنند و پولی بابت محصول پرداخت کنند، جزئیات آن را می‌بینند و ترغیب به کلیک و خرید می‌شوند. این یعنی نرخ تبدیل در تبلیغات کلیکی شاپینگ ادز معمولاً بیشتر از کمپین سرچ ادز است.

پلتفرم‌های رایج برای تبلیغات کلیکی شاپینگ ادز: Google Ads و Microsoft Advertising

۶. تبلیغات کلیکی پلتفرم‌های اجتماعی (Paid Social ads)

تبلیغات سوشال

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از انواع تبلیغات کلیکی است که در آن تبلیغات کسب‌وکار به افرادی نشان داده می‌شود که در وب سایت یکی از رسانه‌های اجتماعی در حال گشت‌وگذار هستند. پلتفرم‌های اجتماعی پولی متعددی خدمات تبلیغات کلیکی را ارائه می‌دهند. رایج‌ترین این شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، اسنپ چت، کورا (Quora) و تیک تاک هستند.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند تا هم تبلیغ ویدیویی و هم تبلیغ تصویری در تبلیغات کلیکی خود داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی رایج برای تبلیغات کلیکی: فیس بوک، لینکدین، توییتر، Quora، Pinterest و Reddit

۷. تبلیغات جیمیلی (Gmail sponsored ads)

تبلیغات جیمیلی

تبلیغات جیمیلی که یکی از انواع تبلیغات کلیکی است، به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از روش بازاریابی ایمیلی و با نمایش تبلیغ در اینباکس مخاطبان هدف، تبلیغات خود را انجام دهند. این تبلیغ را می‌توان به عنوان یک تبلیغ مکمل دیگر انواع کلیکی در نظر گرفت که با استفاده از Google Ads ایجاد کرد، یعنی تبلیغ کنندگان در کنار تبلیغات کلیکی سرچ ادز، شاپینگ ادز یا تبلیغات نمایشی خود می‌توانند به راحتی کمپین خود را در تبلیغات جیمیلی هم شدت ببخشند.

در تبلیغات جیمیلی، کاربران ایمیلی را مشاهده می‌کنند که بسیار شبیه به یک ایمیل معمولی است؛ با این تفاوت که تبلیغات جیمیلی در بخش promotion‌های جمیل کاربر و با برچسب AD نمایش داده می‌شود. زمانی که کاربر روی ایمیل تبلیغاتی کلیک می‌کند، به صفحه‌ای شبیه به ایمیل معمولی منتقل می‌شود و در صورت کلیک او روی گزینه‌ای که شما طراحی کرده‌اید، به صفحه لندینگ تبلیغ شما منتقل می‌شوند.

تبلیغات جیمیل یک راه عالی برای افزایش آگاهی (از نام برند شما و به دست آوردن ترافیک بالا است. Gmail برای تبلیغ کننده امکانات خاصی را فراهم کرده که می‌تواند آن‌ها را به داده‌های کمپین Google Ads خود اضافه کند تا در مورد عملکرد کمپین‌های Gmail خود اطلاعات به دست آورد؛ این امکانات عبارتند از:

  • تعداد سیوهای جیمیل (Gmail saves):  این معیار تعداد کاربرانی را نشان می‌دهد که ایمیل تبلیغاتی شما را برای بازدید بعدی ذخیره کرده‌اند.
  • تعداد فورواردهای جیمیل (Gmail forwards): یکی از مزایای کمپین جیمیل این است که کاربر می‌تواند ایمیل شما را به شخص دیگری که ممکن است به آن علاقه‌مند باشد، فوروارد کند. ستونGmail forwards  به شما می‌گوید کاربران چند بار تبلیغ شما را برای شخص دیگری ارسال کرده‌اند.
  • تعداد کلیک‌های جیمیل به وب‌سایت (Gmail clicks to the website): در تبلیغات جیمیل، اولین باری که کاربر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، ایمیل برای نمایش اطلاعات بیشتر به کاربر باز می‌شود. این به عنوان یک کلیک برای شما ثبت می‌شود و شما بابت آن هزینه می‌پردازید. اگر کاربر در داخل ایمیل دوباره روی تبلیغ کلیک کند، به وب سایت شما منتقل می‌شود. ستون Gmail clicks to the website نشان می‌دهد که چند نفر تبلیغ شما را باز کرده‌اند و سپس برای انتقال به وب‌سایت شما کلیک کرده‌اند.

پلتفرم‌های رایج برای تبلیغات کلیکی شاپینگ ادز: Google Ads

۸. تبلیغات کلیکی آمازون

تبلیغات کلیکی آمازون

وبسایت آمازون حجم قابل توجهی ترافیک دارد و روزانه ۲۰۶ میلیون نفر از این سایت بازدید می‌کنند. آمازون طیف وسیعی از محصولات را در خود جا داده است و بیش از ۱۲ میلیون محصول را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند.

اگر کسب‌وکارتان به‌گونه‌ای است پ که محصولاتتان در آمازون به فروش می‌رسد، نمایش دادن محصولات شما به صورت تبلیغات برای مشتریان بالقوه می‌تواند مناسب باشد. آمازون تبلیغات کلیکی خود را به نام Amazon Advertising ارائه می‌دهد که در آن کسب‌و‌کارها می‌توانند با استفاده از پرداخت به ازای کلیک، محصولات خود را به خریداران معرفی کنند.

پلتفرم‌های رایج برای تبلیغات کلیکی آمازون: Amazon Advertising

مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

در تمام مطالب فوق با انواع تبلیغات کلیکی گوگل آشنا شدیم. حال با توجه به نوع کسب و کار خود شاید تا حدودی متوجه شده باشید که بهترین نوع تبلیغات برای شما کدام است. اما برای کاهش احتمال اشتباه در این تصمیم گیری توصیه می شود بهترین سایت تبلیغات کلیکی را شناسایی کنید. ترجیحا روال کار با کمک یک آژانس تبلیغات دیجیتال سریع تر و مفیدتر پیش می رود.

افراد فعال در این حوزه از دانش و تجربه بیشتری برخوردارند. از همین رو با جوانب هر نوع از تبلیغات برای کسب و کار شما آگاه بوده و انتخاب درست تری را به شما پیشنهاد می کنند.

اهمیت انتخاب بهترین تبلیغ کلیکی

لیست مزایای تبلیغات کلیکی عبارتند از:

قابلیت هدف گیری دقیق: تبلیغات کلیکی به کسب و کارها امکان می دهد تا تبلیغات خود را به افراد خاصی که احتمال استفاده آن ها از محصولات یا خدمات مربوطه بیشتر است، نشان دهند. این امر به افزایش نرخ تبدیل تبلیغات کمک می کند.

سرعت بالای نتیجه گیری: تبلیغات کلیکی می توانند به سرعت نتایج مثبتی را برای کسب و کارها به همراه داشته باشند. این امر به دلیل این است که بلافاصله پس از کلیک کاربران نمایش داده می شوند.

قابلیت اندازه گیری دقیق: تبلیغات کلیکی را می توان به راحتی اندازه گیری کرد تا تأثیر آن ها بر کسب و کار مشخص شود. این امر به کسب و کارها کمک می کند تا بودجه بازاریابی خود را به طور موثرتری مدیریت کنند.

از دیگر مزایای استفاده از لیست تبلیغات کلیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه بودن
  • امکان تست و بهبود

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع تبلیغات: هزینه تبلیغات کلیکی گوگل برای انواع مختلف تبلیغات متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه تبلیغات در جست و جو معمولاً از تبلیغات نمایشی بیشتر است.
  • رقابت: هزینه تبلیغات کلیکی گوگل برای کلمات کلیدی پررقابت معمولاً بیشتر از کلمات کلیدی کم رقابت است.
  • موقعیت تبلیغ: هزینه تبلیغات کلیکی گوگل برای موقعیت های بالاتر معمولاً بیشتر از موقعیت های پایین‌تر است.

به طور کلی، هزینه هر کلیک (CPC) در تبلیغات کلیکی گوگل از چند سنت تا چند دلار متغیر است.

نمونه هایی از هزینه تبلیغات کلیکی گوگل عبارتند از:

  • کلمه کلیدی “خرید بلیط هواپیما” در ایران معمولاً بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان هزینه دارد.
  • کلمه کلیدی “فروش گوشی موبایل” در ایران معمولاً بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان هزینه دارد.
  • کلمه کلیدی “آموزش زبان انگلیسی” در ایران معمولاً بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان هزینه دارد.

البته، هزینه واقعی تبلیغات کلیکی گوگل برای هر کسب و کار با توجه به عوامل ذکر شده متفاوت خواهد بود. برای محاسبه هزینه تبلیغات کلیکی گوگل، می‌توانید از ابزار پیش بینی هزینه تبلیغات در گوگل استفاده کنید و یا به سراغ بهترین سایت تبلیغات کلیکی بروید.

با توجه به عوامل مختلفی که بر هزینه تبلیغات کلیکی گوگل تأثیر می گذارند، مهم است که قبل از شروع تبلیغات، بودجه خود را به دقت تعیین کنید.

تبلیغات کلیکی در دارت

در شرکت دیجیتال مارکتینگ دارت انواع تبلیغات کلیکی انجام می شود. اما اگر می خواهید بدانید که چرا باید دارت را برای تبلیغات کلیکی خود انتخاب کنید باید بگوییم که متخصصین ما در حوزه تبلیغات کلیکی، تجربه و مهارت خود را ثابت کرده اند. این تجربه و مهارت به واسطه همکاری با برندهای بزرگی چون اسنپ، دیجی کالا، آپ و … حاصل شده است.

ما در مسیر رشد و کسب مهارت برای اجرای انواع کمپین های تبلیغات کلیکی، با چالش های مختلفی مواجه شده ایم که توانستیم آن ها را حل کنیم. از همین رو تا حدود زیادی با مشکلات احتمالی که ممکن است برای تبلیغات کلیکی مطرح باشد و راه پیشگیری از آن ها آشنا هستیم.

همچنین در صورت سپردن کمپین های تبلیغات دیجیتال خود به دارت، می توانید از پشتیبانی همه روزه در تمامی ساعات روز بهره مند شوید.

سوالات متداول در مورد انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل (Google Ads) یک سرویس تبلیغاتی آنلاین است که به کسب و کارها کمک می کند تا تبلیغات خود را در نتایج جستجو گوگل و سایر وبسایت ها و اپلیکیشن های نمایشی گوگل نمایش دهند. تبلیغات کلیکی گوگل در انواع مختلفی مانند تبلیغات در جست و جو، تبلیغات نمایشی، تبلیغات بازاریابی مجدد، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات شاپینگ ارائه می شوند. یک فروشگاه اینترنتی می تواند از تبلیغات کلیکی گوگل برای افزایش آگاهی از برند خود و جذب مشتریان جدید استفاده کند.

انواع تبلیغات کلیکی چیست؟

انواع تبلیغات کلیکی بر اساس مکان نمایش آن ها در اینترنت تقسیم بندی می شوند که انواع اصلی آن ها عبارتند از تبلیغات جستجو (Search Ads) ، تبلیغات نمایشی (Display Ads) ، تبلیغات بازاریابی مجدد (Remarketing Ads) ، تبلیغات ویدیویی (Video Ads) و تبلیغات شاپینگ (Shopping Ads)

هزینه تبلیغات کلیکی چقدر است؟

هزینه تبلیغات کلیکی، به ازای هر کلیک روی تبلیغ، از چند سنت تا چند دلار متغیر است. این هزینه به عوامل مختلفی مانند نوع تبلیغات، رقابت و موقعیت تبلیغ بستگی دارد.

جهت دریافت مشاوره در مورد انواع و انتخاب بهترین تبلیغ کلیکی، فرم مربوطه را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

بسیاری از پلتفرم‌های تبلیغاتی، انواع تبلیغات کلیکی گوگل را ارائه می‌دهند. در این مطلب، با هشت نوع تبلیغات کلیکی آشنا شدیم که اکثر تبلیغ کنندگان از آن استفاده می‌کنند. اکثر کسب‌وکارهایی که برای معرفی برند خود، تبلیغات کلیکی را شروع می‌کنند، در ابتدا به سراغ تبلیغات سرچ ادز در Google Ads می‌روند. این نوع تبلیغ کلیکی گوگل، نقطه شروع خوبی برای بسیاری از تبلیغ کسب‌وکارها است. اما گزینه‌های بسیار بیشتری برای تبلیغات کلیکی وجود دارد. آزمایش انواع تبلیغات کلیکی جدید و یافتن بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ که برای کسب و کار شما مناسب باشد، بسیار مهم است. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا با رایج‌ترین انواع تبلیغات کلیکی گوگل ادز آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات دیگر دارت

جهت دریافت مشاوره در مورد تبلیغات کلیکی گوگل، فرم را تکمیل نموده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.