ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۴ - ۱۰ ترند دیجیتال مارکتینگ برای مارکترها

ترندهای دیجیتال مارکتینگ

ترندهای دیجیتال مارکتینگ قابلیت ها و ابزارهایی هستند که در دراز مدت به مارکترها کمک می کنند تا برای بهینه کردن فرآیند بازاریابی دیجیتال از آن کمک بگیرند. از آنجایی که ما در جامعه ای زندگی می کنیم که روز به روز رو به دیجیتالی شدن می رود، چالش هایی به وجود می آید که آنطور که باید و شاید اجازه پیشرفت را به مارکترها نمی دهد. ترندهای دیجیتال مارکتینگ به مرور و بر اساس نیاز کسب و کارها روی کار آمده و در ابعاد مختلفی از دیجیتال مارکتینگ به رفع چالش ها کمک می کند.

فهرست مطالب

ترندهای دیجیتال مارکتینگ

ترندهای بازاریابی دیجیتال

برای اینکه شما بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید و از رقیبان خود یک سر و گردن بالاتر باشید، لازم است که همگام با صنعت دیجیتال مارکتینگ حرکت کنید. برخی از مهم ترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ که که اخیرا برای رشد در این بازار پر رقابت دیجیتال مارکتینگ موثر بوده اند به شرح زیر می باشند.

امنی چنل مارکتینگ

امنی چنل (Omni-channel Marketing) یکی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ است و به رویکردی گفته می شود که تجربه خرید یکپارچه ای را برای مشتریان فراهم می کند. در این روش بازاریابی مشتریان شما از همان لحظه ای که فرآیند خرید خود را آغاز می کنند تا پایان آن مراحل جامعی را پشت سر می گذارند. در این نوع از بازاریابی آگاهی از برند اولین مرحله است و اقدام به خرید، آخرین مرحله است.

هدف از این تکنیک بازاریابی ایجاد تجربه خرید عالی و یکتا برای مشتریان است. در امنی چنل مارکتینگ دیگر هیچ کانالی از کانال های فروش شما نادیده گرفته نمی شود و همین امر، موجب افزایش وفاداری مشتریان نسبت به برند شما خواهد شد.

omni-channel

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از همان لحظه ورود تا به امروز کاربردهای متعددی داشته است. در زمینه بازاریابی دیجیتال نیز می توان به صورت گسترده از آن استفاده کرد. در بخش برنامه ریزی های بازاریابی، تدوین استراتژی های بازاریابی و هر بخش دیگری ردپایی از هوش مصنوعی دیده می شود.

به کمک هوش مصنوعی می توان رفتار کاربران را آنالیز کرد و واکنش مشتریان را سنجید. همچنین هوش مصنوعی قابلیتی را فراهم می کند که به واسطه آن بتوانید نرخ مشارکت، نرخ تبدیل و سایر معیارهای رتبه  بندی یک وب سایت را تحت بررسی قرار دهید. از همین رو امروزه به عنوان یکی از کاربردی ترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در بخش های مختلف، به کار گرفته می شود.

هوش مصنوعی

ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ از دیگر ترندهای دیجیتال مارکتینگ است. درج ویدیو اطلاعات مفیدی از خدمات و محصولات هر کسب و کار ارائه می کند. از لحاظ سئو و بهینه سازی وبسایت ویدیو مارکتینگ تاثیر بسزایی در افزایش درآمد، رسیدن به رتبه های برتر گوگل، بک لینک های بیشتر و افزایش ترافیک سایت دارد. از همین جهت در مارکتینگ دیجیتال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

چنانچه بتوانید ویدیویی تاثیرگذار از محصول خود آماده کنید که در آن تمامی ویژگی ها و جزئیات محصول ذکر شده باشد، قطعاً دید بهتری به خریداران اعطا خواهید کرد. تغییر زاویه دید سبب اطمینان بیشتر آن ها نسبت به یک محصول شده و احتمال خرید را افزایش می دهد.

تبلیغات ویدیویی

محتوای بلند

امروزه برای شرح ویژگی های مختلف محصولات یا خدمات محتواهای بلند و طولانی ترند شده اند.  به کمک محتواهای بلند می توان یک محصول را به خوبی مورد ارزیابی قرار داد و تصمیمات بهتری را در مورد خرید یک محصول خاص اخذ نمود. همچنین محتوای طولانی نوعی بازاریابی محتوایی است که به افزایش رتبه سایت و دیده شدن بیشتر و بهتر هر کسب و کار کمک می کند. از همین رو موجب آشنایی بیشتر مشتری از برند شما و بهبود تعامل آن ها می شود.

محتوای طولانی

بهینه سازی حالت موبایلی

در سال های اخیر شاهد افزایش میزان استفاده از تلفن های همراه توسط کاربران در سنین مختلف بوده ایم. همین امر موجب شده است تا کسب و کارهایی که قصد ارتقای برند تجاری خود را دارند، به فکر بهینه سازی سایت یا اپلیکیشن خود در حالت موبایلی بیفتند.

بهینه سازی موبایل در حالت کلی باعث ایجاد تجربه کاربری مطلوب می شود. این بهبود تجربه کاربری در وبسایت ها موجب ارتقای رتبه سئو نیز می شود.

بهینه سازی موبایل

صفحات وب پیشرفته

صفحات وب پیشرفته یا progressive web pages، وبسایت های آنلاینی هستند که امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن را دارند، سریع تر از سایر صفحات سایت لود شده و در حالت آفلاین هم در دسترس هستند. این نوع از صفحات، نیاز به سایت هایی با رابط کاربری عالی را برطرف کرده اند. پیشبینی می شود که این صفحات در آینده رشد چشمگیری داشته و جزو ترندهای روز دیجیتال مارکتینگ محسوب شوند.

صفحات وب پیشرفته

استفاده از چت بات ها

چت بات ها به منظور ایجاد تعامل کسب و کارهای مختلف با کاربران خود طراحی شده اند. چت آنلاین یا چت بات به کاربران کمک می کند تا به سرعت به پاسخ سوالات خود برسند. دلیل ترند شدن چت بات ها این است که کاربران به دنبال دریافت پاسخ های سریعی هستند و این راهکار آن ها را سریعا به پاسخ سوالاتی که دارند خواهد رساند. در واقع با چت بات ها شما می توانید آنچه که سبب خشنودی یا نارضایتی مشتریانتان شده است را بفهمید و نقاط ضعف خود را از بین ببرید. با استفاده از این ربات ها سریعا می توانید به مشتریان خود پاسخ دهید و نیاز آن ها را برطرف کنید.

چت بات آنلاین

سئو

از دیگر ترندهای دیجیتال مارکتینگ می توانیم به سئو اشاره کنیم. به کار گیری اصول سئو از جمله مهم ترین روش ها برای ارتقا وب سایت است. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که سئو در بازاریابی مدرن تاثیر چندانی ندارد؛ اما چنین نیست.

استفاده از تکنیک های سئو برای افزایش ترافیک سایت، ارزش سرمایه گذاری برای کسب و کارها را دارد. البته اعمال سئو در یک وب سایت کار آسانی نیست. برای اجرای اصولی نکات سئو در سایت لازم است از یک متخصص سئو که تجربه کافی در این زمینه دارد، کمک بگیرید.

سئو
جهت استفاده از خدمات سئو، کلیک کنید.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یا content marketing برای کسب و کارها به برندینگ آن ها بسیار کمک می کند. بازاریابی محتوایی می تواند در بستر سایت یا شبکه های اجتماعی انجام گیرد. از همین رو به عنوان یکی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ شناخته شده و مخاطبان زیادی را به خود درگیر می کند.

بازاریابی محتوایی، پس از مدتی نیاز به آنالیز و بررسی دارد. این بررسی به کسب و کارها در شناسایی مخاطبان هدف و نیازهای آن ها بسیار کمک می کند.

برای بازاریابی موثر محتوایی باید با تکنیک های تولید محتوا آشنا باشید. از همین رو استفاده از تجربه و مهارت افراد متخصص در حوزه تولید محتوا، بسیار اهمیت دارد. چرا که نوع محتوا در پلتفرم های مختلف، با هم متفاوت است و این تفاوت تنها از سوی نویسنده محتوا به طور کامل، قابل درک است.

کانتنت مارکتینگ

متاورس

متاورس نیز جزو ترندهای دیجیتال مارکتینگ به شمار می آید که می توانید از آواتارها و کاراکترهای مختلف به عنوان نماینده ای برای خود کمک بگیرید و با دنیای واقعی در ارتباط باشید. در متاورس اینترنت اشیا در کنار واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و مدلسازی سه بعدی همواره در اختیار شما است تا از آن ها برای بهبود فرآیند دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

با استفاده از این تکنولوژی شما می توانید جلسات کاری خود را در فضای مجازی به صورت ملموس تری برگزار کنید. حتی می‌توانید جلسات معرفی محصول را واقعی‌تر کنید. با استفاده از متاورس قادر به کسب تجارب جدید و حس افزایش ارتباط بین افراد خواهید بود. همین ایجاد احساس ارتباط و تعامل زمینه ساز افزایش وفاداری مشتریان می شود.

متاورس

سوالات متداول در مورد ترندهای دیجیتال مارکتینگ

ترندهای دیجیتال مارکتینگ چرا اهمیت دارند؟

ترندهای دیجیتال مارکتینگ بر اساس نیاز روز دنیا روی کار می آیند و از همین رو به کار گیری آن ها نقش موثری در هر کسب و کاری دارد؛ استفاده نکردن از آن ها تنها موجب جا ماندن شما از رقبا می شود.

جدیدترین ترند دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در سال پیش رو، به دلیل نگرانی های کاربران در مورد سوء استفاده از داده ها توسط برندها و دولت، بر روی داده های شخصی و رعایت حریم خصوصی تمرکز می شود. همچنین پلتفرم‌های تبلیغاتی سلف‌سرویس شتاب بیشتری به دست خواهند آورد.

جهت دریافت مشاوره در مورد استفاده از ترندهای دیجیتال مارکتینگ، فرم مربوطه را تکمیل کنید.

و در پایان این که...

ما در این مطلب در مورد ترندهای دیجیتال مارکتینگ با شما صحبت کردیم. تا زمانی که استراتژی های بازاریابی خود را در فضای آنلاین تغییر ندهید، نمی توانید به خوبی از بازاریابی های آنلاین برای فروش بیشتر استفاده کنید. اینجاست که بهره مندی از ترندهای بازاریابی آنلاین اهمیت پیدا می کند. استفاده از ترندهای دیجیتال مارکتینگ مثل هوش مصنوعی، چت بات ها، سئو، بازاریابی محتوایی، متاورس و … همواره به پیشرفت و ارتقای برند شما در بازاریابی دبجیتال کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *